X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowe Audi R8 - jeszcze bardziej wyraziste

2012-08-22
Strona główna -> Audi -> R8

Audi R8 dostępne jest w dwóch kolorach podstawowych – bieli Ibis i brylantowej czerwieni. Dostępne są także lakiery w czterech odcieniach metalic i w pięciu odcieniach z efektem perłowym lub kryształowym. Jedynie w przypadku Audi R8 V10 plus, oferowany jest dodatkowo lakier matowy. Wloty powietrza sideblades w coupé są dostępne w ośmiu kolorach, a składany dach Audi R8 Spyder dostępny jest w czerni, czerwieni i brązie.

R8 w pełni potwierdza kompetencje Audi w tworzeniu ultralekkich konstrukcji. Karoseria Audi R8 Audi Space Frame (ASF), wykonana z aluminium, waży w przypadku coupé tylko 210 kg, a w przypadku modelu Spyder – 216 kg. Nieobciążone Audi R8 V8 Coupé z manualną skrzynią biegów, waży jedynie 1 560 kg, a Audi R8 Spyder – 1 660 kg.

Natomiast Audi R8 V10 plus, które jest dostępne jedynie w wersji coupé, waży 1 570 kg. Regulowane siedzenia kubełkowe, nadwozie z tworzywa wzmocnionego włóknem węglowym, koła wykonane ze specjalnego lekkiego stopu metalu i elementy podwozia, w tym montowane seryjnie ceramiczne hamulce, a także dodatkowe fragmenty karoserii wykonane z tworzywa wzmocnionego włóknem węglowym, znacznie przyczyniają się do redukcji ciężaru.

W modelu Audi R8 Spyder, z tworzywa wzmocnionego włóknem węglowym wykonano też pokrywę skrzyni składanego dachu i elementy jego boków. Elegancki, lekki dach z tkaniny, na stelażu wykonanym w dużym stopniu z aluminium z domieszką magnezu, stanowi zwieńczenie koncepcji lekkiej konstrukcji. Jest on sterowany elektrohydraulicznie, otwiera się i zamyka w ciągu 19 s, również podczas jazdy z prędkością do 50 km/h. Pomiędzy przedziałem pasażerskim, a komorą silnika znajduje się niezależna od składanego dachu, ogrzewana szyba. Możną ją wysuwać i chować, przy pomocy jednego przycisku. Szyba służy także jako osłona od wiatru. W przypadku niebezpieczeństwa dachowania auta wyskakują w górę dwa, umieszczone za siedzeniami i napięte przy pomocy sprężyn, wytrzymałe profile.

Podobnie jak w samochodach wyścigowych, aerodynamika Audi R8 została zorientowana na zrywność. Pod podwoziem znajduje się pięć dysz NACA, a w przedniej części dwa dyfuzory, które razem podwyższają zryw przedniej osi. Współczynnik cW, w zależności od typu silnika i rodzaju karoserii, wynosi 0,35 lub 0,36. Powierzchnia czołowa to 1,99 m2.

Silniki składane są ręcznie. Jednostka V8 o pojemności skokowej 4 163 cm3 i silnik V10, posiadający pojemność skokową 5 204 cm3, to fascynujące wolnossące jednostki napędowe wysokiej mocy. Nowa, siedmiobiegowa skrzynia S tronic, wydatnie przyczynia się do zmniejszenia emisji CO2 nawet do 22 gramów i skraca czas przyspieszenia od zera do 100 km/h o trzy dziesiąte sekundy. Oba silniki są zwarte i stosunkowo lekkie. Skrzynia korbowodu wykona jest z aluminiowo-krzemowego stopu, a tzw. konstrukcja bedplate nadaje jej dużą sztywność. Sucha miska olejowa pozwala na niższe umiejscowienie silnika. Ciśnieniowa pompa cyrkulacyjna pracuje zależnie od obciążenia, dzięki czemu podwyższa wydajność jednostki napędowej.

« < 1 2 3 4 5 > »

Komentarze