X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowe Audi A8 L Security - najlepsza ochrona pasażerów

2014-01-17
Strona główna -> Audi -> A8 -> D4 (2010-dziś)

Dwunastocylindrowa jednostka napędowa nowego Audi A8 L Security to silnik wolnossący. Dzięki mocy 368 kW (500 KM) i momentowi obrotowemu 625 Nm, rozpędza tę dużą opancerzoną limuzynę od 0 do 100 km/h w 7,1 sekundy. Jego prędkość maksymalną ograniczono do 210 km/h. Średnio, silnik W12 zużywa 13,5 l. paliwa na 100 km. Podobnie jak w przypadku silnika ośmiocylindrowego, to najlepszy wynik wśród największych jego konkurentów.

Jednostka W12 o pojemności 6 299 cm3 przykuwa uwagę swoją wyjątkowo kompaktową formą. W jego skrzyni korbowej znajdują się cztery rzędy cylindrów ułożonych po trzy w rzędzie. Każde dwa rzędy przesunięto względem siebie i umieszczono naprzeciw siebie w pochyleniu 15 stopni. W ten sposób tworzą jedną, szeroką konstrukcję. Oba rzędy cylindrów tworzą rozwidlenie pod kątem 72 stopni. Wał korbowy wykazuje dwunastostopniowe przesunięcie czopa korbowego, dzięki czemu zapłon w dwunastu cylindrach odbywa się w idealnym odstępie 60 stopni.

W obu silnikach, za przenoszenie napędu odpowiada ośmiostopniowa przekładnia automatyczna tiptronic, charakteryzująca się wyjątkową długością poszczególnych biegów. Skrzynią można sterować elektronicznie za pomocą dźwigni zmiany biegów lub manetek przy kierownicy. Siły napędowe przenosi stały napęd na cztery koła quattro. W wersji podstawowej pracuje w sposób sportowy, przenosząc większość momentu na oś tylną, a w razie potrzeby na oś o lepszej trakcji.

Podwozie. Nowe Audi A8 L Security to najwyższy komfort jazdy. Jego podwozie, układ hamulcowy i elektroniczne systemy regulacji dostosowano specjalnie do zwiększonego ciężaru, na nowo obliczając wytrzymałość, parametry materiałów i grubości ścian wahaczy kół. Zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension wraz z regulowanym systemem amortyzacji zintegrowane jest z systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, za pomocą którego kierowca może na kilka sposobów sterować sposobem pracy wielu układów. Wspomaganie układu kierowniczego posiada efektywny napęd elektromagnetyczny. Alternatywnym rozwiązaniem w stosunku do hydraulicznego wspomagania kierownicy, wykorzystującym przekładnię zębatą, jest dynamiczny układ kierowniczy, którego przełożenie dostosowuje się do prędkości.

Standardowo, ta opancerzona limuzyna porusza się na kutych felgach o średnicy 19 cali. Opony mają rzadko spotykany rozmiar 255/720 i indeks obciążenia R 117. Pierścienie z tworzywa sztucznego, zamontowane na felgach, umożliwiają pokonanie odcinka 80 km na przebitych lub przestrzelonych oponach. Bezpośrednio działający system kontroli ciśnienia w oponach, to także element wyposażenia seryjnego. Na życzenie, Audi wyposaża taką limuzynę w pełnowartościowe koło zapasowe.

Wyposażenie. Wnętrze nowego Audi A8 L Security tchnie atmosferą najwyższego luksusu. To efekt seryjnego wyposażenia go nie tylko w komfortowe fotele, ale również w inne standardowe udogodnienia: czterostrefową klimatyzację z jonizatorem powietrza, elektrycznie opuszczane żaluzje z tyłu, system nagłaśniający Bose Surround Sound i tuner TV. Nawigacja MMI plus z wyprzedzeniem odczytuje dane o trasie i dostarcza je do układów sterujących przekładnią tiptronic, reflektorami i opcjonalnym tempomatem z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control z funkcją Stop&Go. Kolejny element wyposażenia seryjnego to asystent parkowania plus z kamerami monitorującymi otoczenie pojazdu.

« < 1 2 3 4 5 > »

Komentarze