Korzystając z systemu Audi drive select kierowca może wybrać sposób pracy układu kierowniczego, pneumatycznego zawieszenia, pedału przyspieszenia, automatycznej skrzyni biegów, sportowego mechanizmu różnicowego, automatycznej klimatyzacji, oświetlenia i systemu adaptive cruise control. W trybie efficiency systemy te pracują w możliwie najbardziej ekonomiczny sposób, w trybie individual kierowca może ustawić swoją dowolną, osobistą konfigurację.
Pneumatyczne zawieszenie z regulowanym tłumieniem adaptive air suspension stanowi element wyposażenia seryjnego. Przy dużej prędkości jazdy obniża ono nadwozie o 15 milimetrów, po wciśnięciu przycisku trybu allroad podnosi je o 35 milimetrów. Przy niewielkiej prędkości kierowca może wybrać także tryb lift: z dodatkowymi dziesięcioma milimetrami prześwitu nowe A6 allroad quattro pokona nawet duże nierówności terenu.
Audi A6 allroad quattro porusza się na 18-calowych obręczach ze stopu metali lekkich z pięcioma ramionami i oponami 235/55. Na życzenie Audi oraz quattro GmbH oferuje inne obręcze o średnicy 18, 19 i 20 cali. Duże hamulce zapewniają wysoką skuteczność hamowania. Podczas zjeżdżania z pochyłości kierowca może aktywować asystenta zjazdu, który ogranicza prędkość do 10 – 20 km/h, w zależności od podłoża.
źródło: Audi