Podwozie. Również podwozie A4 stanowi dowód technicznej kompetencji Audi. Wszystkie modele, od A4 allroad quattro do S4, spontanicznie skręcają na zakrętach, w obszarze granicznym zachowują się stabilnie i niemal neutralnie. Suwerenny ruch prostoliniowy i wysoki komfort toczenia są dopełnieniem sportowo-zrównoważonego charakteru właściwości jezdnych. Modele A4 jeżdżą z szerokim rozstawem kół, który dla osi przedniej wynosi 1.564 (limuzyna i Avant) albo 1.583 milimetry (allroad quattro); na osi tylnej jest to 1.551 względnie 1.574 milimetry.
W celu zmniejszenia mas nieresorowanych, wiele elementów zawieszenia kół przednich wykonano z aluminium. Audi wykorzystuje lekki materiał do produkcji integralnego wspornika silnika i osi przedniej, który dla zwiększenia sztywności przykręcony jest na sztywno do przedniej części nadwozia, do kozła łożyskowego, który łączy górne wahacze z karoserią, do zwrotnicy oraz pięciu wahaczy przypadających na jedno koło. Konstrukcja pięciowahaczowa może przejmować siły wzdłużne i poprzeczne niezależnie od siebie: w kierunku poprzecznym jej łożyska są opracowane jako sztywne, co wymusza sportową precyzję, natomiast w kierunku wzdłużnym reagują komfortowo miękko. Stabilizator rurowy również przyczynia się do redukcji ciężaru.
Nowością w modelach A4 jest bardzo efektywny elektromechaniczny układ kierowniczy ze wspomaganiem, które jest dopasowywane do aktualnej prędkości jazdy. Silnik elektryczny układu, zintegrowany w przekładni kierowniczej, podczas jazdy na wprost nie wymaga żadnej energii, dzięki temu zużycie paliwa zmniejsza się, w zależności od silnika, nawet o 0,3 litra na 100 km (7 gramów CO2 na km). Koncentryczne zamontowanie listwy zębatej i napędu elektrycznego pozwala zachować małe wymiary przekładni kierowniczej.
Nowy elektromechaniczny układ kierowniczy ściśle współpracuje z opcjonalnym systemem asystującym kierowcy - Audi active lane assist. Dzięki przełożeniu 15,9:1 pracuje w sposób sportowo-bezpośredni; przekładnia kierownicza kieruje impulsy bezpośrednio do kół. Odpowiedź drogi jest spontaniczna i bardzo precyzyjna. Siły napędowe i siły zakłócające nie są praktycznie odczuwalne. Średnica zawracania Audi A4 mierzy około 11,5 metra.
Jako oś tylna służy konstrukcja korygującej zbieżność osi z wahaczami trapezowymi – łączy ona kompaktowe wymiary z doskonałymi właściwościami jezdnymi i komfortem. Charakteryzujący się dużą sztywnością skrętną i na zginanie, stalowy wspornik osi stanowi wytrzymały szkielet, łożyska hydrauliczne łączą wspornik z karoserią. Dwa puste w środku wahacze trapezowe, wsporniki kół, górne wahacze poprzeczne i drążki zbieżności są wykonane z aluminium; specjalny profil o lekkiej konstrukcji spełnia rolę stabilizatora.
Sprężyny śrubowe opierają się bezpośrednio na wspornikach kół i są umieszczone oddzielnie od dwururowych amortyzatorów hydrauliczno-gazowych – dzięki temu mogą reagować jeszcze bardziej precyzyjnie. Charakterystyka amortyzatorów i łożyskowanie wahaczy osi tylnej zostały jeszcze dokładniej dopracowane; korzystają z tego w jednakowej mierze komfort i precyzja prowadzenia.