X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowe Audi A4 - premiera w Poznaniu

2012-03-17
Strona główna -> Audi -> A4 -> B8 (2008-dziś)

Opcjonalnie Audi oferuje do limuzyny i modelu Avant zawieszenie sportowe; w wersji wyposażenia Ambition jest ono montowane seryjnie. Alternatywnie dostępne jest sportowe zawieszenie S line, które obniża karoserię o 30 milimetrów. Ponadto do wyboru jest także zawieszenie z adaptacyjną regulacją amortyzatorów. Tak zwane amortyzatory CDC (CDC: continuous damping control) posiadają elektromechanicznie sterowane zawory, które regulują przepływ płynu hydraulicznego między rurami amortyzatora.

Sterowanie to umożliwia zarówno sportowy sposób jazdy, jak i ustawienie komfortowe, które na przykład jest pożądane podczas długich jazd na autostradzie. Centralny sterownik oblicza prąd, w milisekundowym takcie, osobno dla każdego amortyzatora; uwzględnia on przy tym stan drogi, styl jazdy kierowcy i tryb wybrany w systemie dynamiki jazdy Audi drive select.

Technologia highend: Audi drive selekt. System dynamiki jazdy Audi drive select w pakiecie podstawowym pozwala kierowcy, przez naciśnięcie przycisku, wpływać na charakterystyki pedału przyspieszenia, punkty przełączania przekładni automatycznej i siłę wspomagania układu kierowniczego. Opcjonalnie do systemu można włączyć kolejne komponenty – sportowy mechanizm różnicowy (do silników sześciocylindrowych), regulację amortyzatorów, dynamiczny układ kierowniczy i ACC (adaptive cruise control) względnie układ regulacji prędkości jazdy.

W Audi drive select kierowca może wybierać między trybami działania: comfort, auto, dynamic i efficiency. Ten ostatni tryb stanowi nowość; uwzględnia także pracę klimatyzacji oraz opcjonalne systemy adaptive cruise control i układ regulacji prędkości. Jeżeli A4 wyposażono w system nawigacji MMI, to dodatkowo do dyspozycji jest jeszcze tryb individual – kierowca może w określonych granicach samodzielnie utworzyć swój własny, ulubiony profil.

Dynamiczny układ kierowniczy, który również pracuje elektromechanicznie, wykorzystuje przekładnię falową; za jej pomocą może zmieniać swoje przełożenie o prawie 100 procent. W ruchu miejskim pracuje bardzo bezpośrednio, podczas jazdy z dużymi prędkościami autostradowymi znacznie mniej bezpośrednie przełożenie wspiera spokojny ruch prostoliniowy. W razie konieczności, system wspiera kierowcę w fizycznym obszarze granicznym podczas jazdy na zakręcie – może zmniejszać podsterowność, tak samo jak i nadsterowność spowodowaną zmianą sił napędowych.

Oferta kół. Audi A4 zjeżdża z taśmy produkcyjnej na eleganckich kołach. W przypadku 1.8 TFSI i 2.0 TDI Attraction o mocy 88 kW (120 KM) są wykonane ze stali, we wszystkich pozostałych wersjach z metali lekkich. Wersje z silnikami czterocylindrowymi A4 Attraction i Ambiente, posiadają koła wielkości 16 cali z oponami w rozmiarze 225/55. W sportowej linii Ambition i do współpracy z silnikami V6 oferowane są seryjnie 17 calowe koła z oponami w rozmiarze 225/50.
Klienci A4 mogą wybierać z szerokiej palety kół opcjonalnych – w sumie istnieje 18 wariantów i cztery kolejne wzory przeznaczone dla A4 allroad quattro.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 > »

Komentarze