X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowe Audi A3 Sportback

2012-09-20
Strona główna -> Audi -> A3 -> (2012-dziś)

Klienci mogą wybrać dla swojego Audi A3 Sportback jeden spośród 13 kolorów lakieru – trzy kolory standardowe, osiem lakierów metalicznych i dwa lakiery z efektem perłowym. Dostępny na życzenie pakiet „wysoki połysk” to małe, eleganckie akcenty w bocznych oknach (element wyposażenia seryjnego wersji Ambiente). Dla klientów szczególnie zainteresowanych stylistyką sportową przewidziano pakiet S line i pakiet S line Exterieur.

Ultralekka karoseria. Koncepcja ultralekkiej konstrukcji jest już od dawna atutem marki Audi. W porównaniu do poprzedniego modelu, ciężar własny nowego Audi A3 Sportback zredukowano aż o prawie 90 kg i w przypadku wersji z silnikiem 1.4 TFSI wynosi on jedynie 1205 kg. Audi, pionier na skalę światową w dziedzinie lekkich konstrukcji, po raz kolejny zmieniło ogólnie panującą tendencję na rynku (polegającą na stałym zwiększaniu ciężaru samochodów) - osiągając przy tym doskonały rezultat.

Konstrukcja kabiny pasażerskiej, dzięki wysoce zaawansowanym technologicznie komponentom z hartowanych stopów stali cechuje się mocą i równocześnie lekkością. Udział tych stopów w karoserii jest bardzo duży. Przyczyniają się one do redukcji ciężaru przestrzeni pasażerskiej o 37 kg. Dobre jakościowo stale o najwyższej wytrzymałości znalazły zastosowanie również w wielu innych częściach pojazdu. Maska silnika, błotniki, belka za przednim zderzakiem i rama pomocnicza osi przedniej wykonane są z aluminium. Pozwalają zaoszczędzić łącznie ok. 12 kg, poprawiając w ten sposób podział obciążeń między osiami.

Karoseria Audi A3 Sportback jest bardzo sztywna i zapewnia duży komfort akustyczny, dzięki zastosowaniu tłumiących hałasy elementów, takich jak dźwiękoszczelna szyba przednia. Współczynnik oporu cW – za sprawą precyzyjnego szlifowania karoserii, któremu poddano również podłogę i komorę silnika - wynosi jedynie 0,30. Bierne bezpieczeństwo pasażerów spełnia najwyższe wymogi. W przypadku kolizji z pieszym maska silnika - wskutek zastosowania pirotechniki w jej tylnej części - wypychana jest o kilka centymetrów w górę, co łagodzi skutki uderzenia pieszego.

Wnętrze. Wnętrze nowego Audi A3 Sportback jest eleganckie, lekkie i jasne. Linie oraz płaszczyzny są w nim mocno zaakcentowane. Podobnie jak w większych modelach, poniżej szyby przedniej przebiega tu długi łuk. Tablica rozdzielcza z łukowatą częścią przednią jest smukła i niewysoka. Razem z konsolą środkową, lekko pochyloną w kierunku kierowcy, wydaje się być zawieszona w przestrzeni. Siedzącej za kierownicą osobie daje to poczucie swobody.

Dopracowana w najdrobniejszych szczegółach ergonomia to klasyczny wyróżnik marki Audi. System obsługi MMI, z wysuwanym elektrycznie monitorem, montowany jest w pojeździe wyposażonym już w samo tylko radio MMI. Panel obsługowy umieszczono w tunelu środkowym konsoli. Dźwignię hamulca ręcznego zastąpiono przyciskiem elektromechanicznym. Rozwiązanie to Audi zaczerpnęło z klasy luksusowych limuzyn.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > »

Komentarze