X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowe Audi A3 Sportback g-tron

2013-03-02
Strona główna -> Audi -> A3 -> (2012-dziś)

Dwa wskaźniki na desce rozdzielczej informują kierowcę o poziomie napełnienia zbiorników. Ponadto, za pośrednictwem systemu informacji kierowcy można odczytać bieżące zużycie paliwa wykorzystywanego w danej chwili.

Wlew benzyny i zawór gazu znajdują się pod wspólną pokrywą. Po tankowaniu i przy niskich temperaturach, silnik odpala wykorzystując zasilanie benzynowe i tak szybko, jak to możliwe, przełącza się na zasilanie gazowe.

Bazą techniczną tej jednostki napędowej jest nowo skonstruowany silnik 1.4 TFSI. Znaczącym zmianom poddano w nim głowicę, turbosprężarkę, układ wtryskowy i katalizator. Dzięki mocy 81 kW (110 KM) i momentowi obrotowemu 200 Nm, Audi A3 Sportback g-tron osiąga prędkość maksymalną 190 km/h, a sprint od zera do 100 km/h trwa 11 sekund. Na 100 km ten pięciodrzwiowy samochód zużywa poniżej 3,5 kg gazu ziemnego lub Audi e-gazu – paliwa produkowanego z ekologicznego prądu, wytwarzanego w ramach projektu Audi e-gas project. Zawartość dwutlenku węgla w spalinach, w trybie jazdy na gaz, wynosi poniżej 95 g na kilometr.

Jeszcze lepiej wypada bilans emisji gazów cieplarnianych, jeśli rozpatrywać go z perspektywy wskaźnika well to wheel, czyli „od źródła energii do energii napędzającej koła”. Podczas całego procesu użytkowania Audi A3 Sportback g-tron zasilanego e-gazem, samochód nie emituje większej ilości dwutlenku węgla, niż ta, która została wcześniej związana w procesie wytwarzania tego paliwa. Mamy tu do czynienia z obiegiem zamkniętym. Jeśli dokonamy bilansu nakładu energii wykorzystanej do produkcji instalacji gazowej naszego Audi oraz turbin wiatrowych, wytwarzających konieczną do tego procesu energię, okaże się, że emisja CO2 wynosi poniżej 30 g na km.

Nabywcy Audi A3 Sportback g-tron będą najprawdopodobniej tankować e-gaz na ogólnodostępnych stacjach paliwowych oferujących gaz ziemny na zasadzie ekologicznego rozliczenia, podobnie jak w przypadku poboru ekologicznej energii elektrycznej.

Realizując projekt Audi e-gaz, koncern jako pierwszy producent w branży motoryzacyjnej, tworzy łańcuch zrównoważonych nośników energii. Na początku tego łańcucha stoi energia elektryczna pozyskiwana z odnawialnych źródeł, jej produkty końcowe to ekologiczny tlen i syntetyczny e-gaz.

W miejscowości Wertle, w Dolnej Saksonii, właśnie dobiega końca budowa pierwszego na świecie obiektu przemysłowego, w którym z dwutlenku węgla i ekologicznej energii elektrycznej wytwarzany będzie syntetyczny metan (e-gaz). W wytwórni tej, w pierwszym etapie produkcji, ekologiczny prąd poddawany będzie procesowi elektrolizy, mającemu na celu zamianę wody na tlen i wodór (Audi e-wodór). W przyszłości wodór można będzie stosować jako materiał napędowy w samochodach wyposażonych w ogniwa paliwowe.

« < 1 2 3 > »

Komentarze