X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Mercedes W213 Klasa E 2013, dane techniczne, ceny

2012-12-16
Strona główna -> Mercedes-Benz -> Klasa E -> W213 (2013-dziś)

  • Active Lane Keeping Assist umie teraz rozpoznać, czy sąsiadujący pas jest zajęty, w tym wykryć pojazdy nadjeżdżające z przeciwka. W razie ryzyka kolizji, potrafi on również zapobiec nieumyślnej zmianie pasa (jeśli wytyczone są linie rozdzielające pasy) poprzez uruchomienie hamulców po jednej stronie samochodu. To idealne uzupełnienie systemu Active Blind Spot Assist.
  • Adaptive Highbeam Assist PLUS pozwala na permanentne używanie świateł drogowych bez oślepiania innych uczestników ruchu - są oni maskowani w stożku światła.
  • Active Parking Assist umożliwia automatyczne parkowanie - zarówno równoległe, jak i prostopadłe - we współpracy z aktywną kontrolą układu kierowniczego i hamulcowego.
  • Poza ograniczeniami prędkości, system Traffic Sign Assist informuje teraz o zakazach wyprzedzania oraz znakach je odwołujących. O zakazach wjazdu może on również ostrzegać kierowcę za pomocą komend akustycznych.
  • 360-stopniowa kamera generuje wirtualny widok auta z lotu ptaka i pozwala uzyskać podgląd otoczenia ze wszystkich czterech jego stron, a dynamiczne linie pomagają zająć i opuścić miejsce parkingowe.

Silniki i układy napędowe: znakomite osiągi i niewielki apetyt. Klasa E dostępna jest z wyjątkowo szeroką gamą wydajnych jednostek napędowych: benzynowych i wysokoprężnych. Każda z nich zaopatrzona jest w układ ECO start/stop.


Nowością jest poszerzenie palety benzynowych silników BlueDIRECT o 4-cylindrowe jednostki ze strumieniowym, bezpośrednim wtryskiem paliwa z przełomową technologią, zastosowaną już w ostatniej generacji 6- i 8-cylindrowych agregatów Mercedes-Benz. Wykorzystują one piezoelektryczne wtryskiwacze, turbodoładowanie, regulację wałka rozrządu po stronie zaworów ssących i wydechowych, a także pompę oleju ze sterowaniem na żądanie. Po raz pierwszy 4-cylindrowe jednostki otrzymały koło pasowe z tłumikiem drgań skrętnych i łożyskami tocznymi oraz odłączaną pompę wody.

Silnik jako pierwszy na świecie wykorzystuje również warstwowy proces spalania w połączeniu z turbodoładowaniem i wysokociśnieniowym układem recyrkulacji spalin. W efekcie Klasa E zużywa średnio 5,8 l/100 km (co odpowiada emisji CO2 na poziomie 135 g/km) i jest jedynym w segmencie modelem z klasą efektywności A. Dodatkowo, nowe 4-cylindrowe jednostki benzynowe BlueDIRECT spełniają już normę emisji spalin Euro VI, która będzie obowiązywać od 2015 roku.

Nowością jest także 6-cylindrowy silnik benzynowy BlueDIRECT pod maską modelu E 400 - po raz pierwszy z podwójnym turbodoładowaniem. Znakomity potencjał i dostępna od najniższych obrotów wysoka dawka momentu obrotowego ustanawiają nowe standardy w klasie V-szóstek. Również ta jednostka spełnia normę Euro VI.

« < 1 2 3 4 5 6 > »

Komentarze