X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Opel Monza Concept, dane techniczne

2013-08-22
Strona główna -> Opel -> Frontera -> A (1992-1998)

Linia dachu jest szczególnie wyrafinowana — z półokrągłego kształtu przypominającego klasyczne coupe podnosi się nieco w górę tuż przed klapą tylną. Mimo sportowego wyglądu i spłaszczonej sylwetki przy wysokości zaledwie 1,31 metra nie brakuje miejsca w bagażniku (500 litrów), ani wolnej przestrzeni nad głowami pasażerów. Efekt ten osiągnięto dzięki kokpitowi obniżonemu o 15 cm w porównaniu z konwencjonalnymi modelami. Jeśli chodzi o przestrzeń dla pasażerów, Monza Concept może śmiało konkurować z samochodami średniej wielkości.

Duże drzwi zapewniają maksymalną funkcjonalność oraz gwarantują wspaniałe widoki po ich otwarciu. Podnoszą się jak wyciągnięte do lotu skrzydła kondora i pozwalają na pełny ogląd przestronnej kabiny pasażerskiej z zewnątrz (lub doskonały widok na okolicę z wewnątrz) dzięki wyeliminowaniu słupka drzwiowego.

Łączność: Skuteczna łączność z przyszłością motoryzacji. Wydajność i łączność to dwa główne cele rozwojowe w perspektywie następnej generacji modeli Opla, a Monza Concept jest fascynującym przedsmakiem tego rozwoju. Siadając za kierownicą tego koncepcyjnego modelu, w niemal magiczny sposób można przenieść się do zupełnie nowego i niezwykłego świata, który współtworzą ultranowoczesna deska rozdzielcza i system multimdeialny. Oryginalna Monza z 1977 roku również wybiegała w przyszłość dzięki cyfrowym wyświetlaczom w kokpicie.

Nowa Monza Concept idzie dalej drogą innowacji i wprowadza przełomową technologię projekcyjną LED. Nie ma już konwencjonalnych, pojedynczych monitorów, z których każdy wyświetla inną informację. Zamiast tego kierowca ma przed sobą szeroką od drzwi do drzwi deskę rozdzielczą stanowiącą powierzchnię projekcji. Elementy informacyjne i ozdobne są wyświetlone na tej powierzchni, a kierowca może je indywidualnie dostosować według potrzeb, gustu czy nastroju. 18 projektorów LED tworzy pełny, elastyczny i wielofunkcyjny wyświetlacz. Tego jeszcze nie było w żadnym samochodzie. Do tej pory technologię tę powszechnie wykorzystywano z okazji znaczących wydarzeń i uroczystości i wywołała ona sensację chociażby podczas Jubileuszu Królowej Elżbiety, a tymczasem projektanci Opla jako pierwsi postanowili wykorzystać tę technologię w samochodzie osobowym. Grafika 3D robi ogromne wrażenie i obsługuje wszystkie najważniejsze funkcje — od dokładnych informacji o pojeździe i informacji dla kierowcy po opcje internetowe oraz komunikacyjne, nie wspominając już o aspektach dekoracyjnych. Obszar wyświetlania informacji i obszar tła można indywidualnie skonfigurować, a obsługa dokonywana jest za pomocą sterowania głosowego oraz przełączników na kierownicy.

Wydajność i przejrzystość stanowiły priorytety przy ustalaniu, w jaki sposób informacje mają być wyświetlane. Inżynierowie Opla skupili się na opracowaniu najlepszych i elastycznych rozwiązań poddających się personalizacji przez kierowcę. Chodziło o „uproszczenie wielości”, dlatego informacje o pojeździe, nawigacji, ustawieniach smartfona i łączności pojawiają się tylko wtedy, gdy są potrzebne lub zostają wywołane przez kierowcę. Dostępnych jest zatem wiele informacji, ale prezentacja danych tekstowych i graficznych nie przytłacza dzięki doskonałemu uporządkowaniu. Pod tym względem Monza Concept to model pionierskich systemów HMI (interfejs człowiek-maszyna), ponieważ konstrukcja wnętrza opiera się na najnowszych wynikach badań w tej dziedzinie.

« < 1 2 3 > »

Komentarze