X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6

2013-03-21
Strona główna -> Mercedes-Benz -> Klasa G -> W463 (1989-dziś)

Konstrukcja podwozia G 63 AMG 6x6 jest w dużej mierze oparta na rozwiązaniach fabrycznych. Jedyną różnicą są sprężyny śrubowe i amortyzatory, dostosowane do charakterystyki trzyosiowego modelu. Sprężyny pochodzą zresztą z palety części Klasy G, obejmującej co najmniej 15 różnych ich typów. Przednia i środkowa oś zostały uzbrojone w sztywniejsze sprężyny z opancerzonej wersji, zaś tylna - w sprężyny o bardziej miękkich nastawach. Regulowane, sprawdzone w rajdach amortyzatory gazowe dostarczane są przez zewnętrznego partnera.


G 63 AMG 6x6 ma raczej niezależne zawieszenie osi niż niezależne zawieszenie kół. Pracujące niezależnie osie zapewniają najlepszą możliwą trakcję. Chociaż dwie z nich są oddalone od siebie o 1100 milimetrów (rozstaw osi wynosi 4220 milimetrów), to mogą przyjąć radykalnie różnie kąty i efektywnie wykorzystywać każdą okazję do zdobycia trakcji - nawet w trudnym terenie.

Przydatność G 63 AMG 6x6 w terenie nabiera dodatkowego znaczenia, gdy dane terenowe modelu porównać z tymi osiąganymi przez Klasę G (zgodne z EC):

  • G 63 AMG 6x6 G 500 Long Station Wagon
  • Prześwit 460 mm 210 mm
  • Kąt natarcia/zjazdu 52°/54° 36°/27°
  • Kąt rampowy 22° 21°
  • Nachylenie boczne 30° (58%) 28° (54%)
  • Głębokość brodzenia 1000 mm 600 mm
  • Nachylenie wzniesienia 100% 100%

Stadardowe wyposażenie z kierowcą (68 kg), bagażem (7 kg) i zbiornikiem zatankowanym w 90%.
Na wypadek, gdyby - pomimo wysiłków kierowcy - doszło do kontaktu zawieszenia z podłożem, projektanci zaopatrzyli model w solidną, trzyczęściową osłoną podwozia z nierdzewnej stali. Zapewnia ona ochronę najważniejszych zespołów z przodu i z tyłu pojazdu, a także zabezpiecza przed uderzeniami obszar podwozia pomiędzy osiami.

System centralnego pompowania opon. Centralny system kontroli ciśnienia w oponach, podobny do stosowanego w ciężarówkach, po raz pierwszy trafia do samochodu osobowego właśnie w G 63 AMG 6x6. Kierowca może z wnętrza regulować ciśnienie w oponach przedniej i tylnych osi w dowolnym momencie za pośrednictwem przełączników na górnej konsoli. Nie ma już potrzeby ręcznego kontrolowania ciśnienia, a wskaźniki pozwalają monitorować jego stan.


Dzięki wydajnemu kompresorowi i czterem 20-litrowym zbiornikom sprężonego powietrza zamontowanym przy tylnych nadkolach ciśnienie może zostać uzupełnione w rekordowo krótkim czasie. Dla przykładu, zwiększenie ciśnienia w sześciu oponach o średnicy 1 metra każda z 0,5 do 1,8 bara zajmuje niespełna 20 sekund. Konwencjonalne systemy potrzebują na to około 10 minut.

« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Komentarze