X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6

2013-03-21
Strona główna -> Mercedes-Benz -> Klasa G -> W463 (1989-dziś)

Z rozstawem osi 4,20 m G 63 AMG 6x6 nie należy do najzwrotniejszych. W celu zapewnienia odpowiedniej zwinności i dynamiki inżynierowie zróżnicowali rozdział momentu obrotowego pomiędzy osiami w stosunku 30:40:30.


Silnik V8 biturbo od specjalistów Mercedes-AMG. Za najwyższą wydajność G 63 AMG 6x6 odpowiada też silnik AMG V8 biturbo oraz automatyczna skrzynia AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC.

5,5-litrowa, podwójnie turbodoładowana jednostka V8 generuje moc 400 kW (544 KM) i 760 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Znana pod pseudonimem M 157, zachwyca technologicznym wyrafinowaniem. Połączenie dwóch turbosprężarek i bezpośredniego, strumieniowego wtrysku benzyny zapewnia niższe zużycie paliwa oraz emisję spalin. V-ósemka z Affalterbach ma także aluminiową skrzynię korbową, cztery zawory na cylinder, system chłodzenia wodno-powietrznego oraz układ zarządzania alternatorem. Ma też niepowtarzalne brzmienie, spotęgowane przez sportowy wydech AMG z dwiema podwójnymi końcówkami po obu stronach nadwozia.

Krótki czas zmiany biegów skrzyni AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC. Automatyczna skrzynia AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC dysponuje trzema trybami jazdy i funkcją podwójnego wysprzęglenia podczas redukcji. W trybie "Controlled Efficiency" (C), z myślą o ograniczeniu zużycia paliwa, zmiana biegów odbywa się łagodnie i przy niskich prędkościach obrotowych, a w trybach "Sport" (S) oraz "Manual" (M) nabiera dodatkowego tempa. Krótkie, precyzyjnie zdefiniowane opóźnienie zapłonu i wtrysku przy pełnym obciążeniu pozwala skrócić czas potrzebny na załączenie kolejnego przełożenia. Dodatkowo, w trybie "M" skrzynia utrzymuje zadany bieg aż do ogranicznika obrotów, co przydaje się zwłaszcza w trakcie trudnej wspinaczki. Wydajność przekładni AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC zwiększa nowy konwerter z wahadłem odśrodkowym, zmniejszające tarcie łożyska oraz układ kontroli zarządzania temperaturą oleju.

Pojazdy użytkowane z dala od cywilizowanych dróg potrzebują zapasu paliwa. Z tego powodu seryjny zbiornik paliwa o pojemności 96 litrów uzupełniono o dodatkowy, o pojemności 63 litrów. Łącznie, pojemność zbiorników paliwa G 63 AMG 6x6 wynosi więc 159 litrów.

Zawieszenie i koła.

Motoryzacyjna deklaracja niepodległości:

  • Podzespoły osi i zawieszenia z gamy Klasy G
  • Sprawdzone w rajdach, regulowane amortyzatory gazowe
  • Trzyczęściowe osłony podwozia ze stali nierdzewnej
  • System centralnego pompowania opon
  • Ciśnienie w ogumieniu regulowane w rekordowo krótkim czasie
  • Specjalne felgi typu beadlock do wymagających zastosowań terenowych
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Komentarze