X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6

2013-03-21
Strona główna -> Mercedes-Benz -> Klasa G -> W463 (1989-dziś)

Niezależne i neutralne: zawieszenie. Konstrukcja podwozia w dużej mierze bazuje na rozwiązaniach fabrycznych. Jedyną różnicą są sprężyny śrubowe i amortyzatory dostosowane do innej charakterystyki trzyosiowego modelu. Sprężyny pochodzą zresztą z palety części Klasy G, obejmującej co najmniej 15 różnych ich rodzajów. Przednia i środkowa oś zostały uzbrojone w sztywniejsze sprężyny z opancerzonej wersji, zaś tylna - w sprężyny o bardziej miękkich nastawach. Zestaw ten, wraz ze sprawdzonymi w rajdach amortyzatorami gazowymi, zapewnia wysoki komfort jazdy i stabilność w każdych warunkach.


Macho na zewnątrz, Klasa S wewnątrz. Już na pierwszy rzut oka G 63 AMG 6x6 nie pozostawia wątpliwości co do swojego powołania. Trzy osie z ogromnymi kołami, imponujący prześwit i wysoka niemal na 2,30 metra karoseria o surowych liniach natychmiast wzbudzają szacunek. Podobnie jak modele G 63 i G 65 AMG, pikap otrzymał charakterystyczną dla AMG osłonę chłodnicy przeciętą podwójnym ostrzem oraz masywny zderzak z trzema wlotami powietrza. Od wersji produkcyjnej różni go dodatkowe boczne okno, wykonane ze stali nierdzewnej pałąki przeciwkapotażowe, osłony nadkoli z włókna węglowego i oczywiście przestrzeń ładunkowa, pokryta wytrzymałym drewnem bambusowym.
W kabinie G 63 AMG 6x6 panuje sportowy luksus - znak rozpoznawczy AMG. Na kierowcę i pasażerów czekają tu cztery indywidualne fotele, pokryte skórzaną tapicerką designo w kolorze czerwonym lub jasnobrązowym, ozdobioną diamentowymi przeszyciami. Każde z siedzeń ma funkcję podgrzewania i wentylacji, a całość uzupełnia konsola środkowa z elementami z włókna węglowego oraz podsufitka z Alcantary®.

Graz - centrum świata "G". Dwa zbudowane dotychczas egzemplarze G 63 AMG 6x6 powstały pod przewodnictwem projektantów Mercedes-Benz. O tym, czy model trafi do niskoseryjnej produkcji, zadecydują opinie zebrane podczas prezentacji. Wszystkie projekty spod znaku "G" powstają w dziale rozwoju Klasy G w austriackim Graz. To tam od 1979 roku produkowane są cywilne i użytkowe egzemplarze modelu.


Technologia napędu 6x6. Wzorowe partnerstwo: znakomita dzielność w terenie i moc AMG

  • Szeregowy napęd 6x6 z centralny dyferencjałem
  • Ogromny prześwit i głębokość brodzenia dzięki osiom portalowym
  • Pięć 100-proc. blokad dyferencjałów
  • Imponująca siła uciągu, generowana przez silnik AMG V8 biturbo
  • Szybka skrzynia AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC

Wystarczy krótkie spojrzenie w dane techniczne G 63 AMG 6x6 i wszystko jasne - ten samochód sprawdzi się nawet na końcu świata. Napęd na wszystkie koła, skrzynia rozdzielcza z reduktorem, osie portalowe i pięć blokad dyferencjałów załączanych również podczas jazdy to elementy niespotykane w konwencjonalnych autach terenowych. W rezultacie model może z łatwością mierzyć się z najwyższymi pustynnymi wydmami, a piaszczyste i górskie szlaki nie są w stanie wytrącić go z równowagi. Przeprawa przez rzekę jest dziecinnie prosta dzięki imponującej głębokości brodzenia. Zdumiewające są rówież osiągi i lekkość, z jaką 3,85-tonowy pikap przyspiesza na asfalcie.

« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Komentarze