X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Mercedes-Benz E 63 AMG dane techniczne

2013-01-10
Strona główna -> Mercedes-Benz -> Klasa E -> W213 (2013-dziś)

5,5-litrowy silnik AMG V8 biturbo pod maską wersji S generuje moc 430 kW (585 KM) i maksymalny moment obrotowy 800 Nm. W porównaniu do oferowanej dotychczas odmiany z pakietem AMG Performance jego moc wzrosła o 20 kW (28 KM). Dodatkowy potencjał to rezultat m.in. zwiększonego z 0,9 do 1 bara ciśnienia doładowania. Wersja bazowa dysponuje mocą 410 kW (557 KM) i 720 Nm maksymalnego momentu obrotowego - to, odpowiednio, o 24 kW (32 KM) i 20 Nm więcej od poprzednika.


Mimo przyrostu mocy i lepszych osiągów wszystkie wersje E 63 AMG zapewniają znakomitą efektywność i niewielkie zużycie paliwa. 5,5-litrowy silnik V8 biturbo to najbardziej wydajna produkowana seryjnie V-ósemka na świecie, chociaż jej pojemność jest znacznie wyższa niż u konkurencji. 557-konny model E 63 AMG z tylnym napędem zużywa średnio 9,8 l/100 km (NEDC). Wariant z napędem na obie osie i 585-konna wersja S potrzebują niewiele więcej - od 10,3 do 10,5 l/100 km. Co więcej, wszystkie odmiany E 63 AMG już teraz spełniają rygorystyczne wymogi normy emisji spalin Euro 6, obowiązujące od 2015 roku.

Sportowa, 7-biegowa skrzynia AMG SPEEDSHIFT MCT. Wszechstronność i znakomite tempo to atuty sportowej, 7-biegowego przekładni AMG SPEEDSHIFT MCT. Cztery tryby jazdy - "C" (Controlled Efficiency), "S" (Sport), "S+" (Sport plus) oraz "M" (Manual) - pozwalają dostosować charakter jej pracy do indywidualnych wymagań kierowcy. W trybie "C" funkcja ECO start/stop unieruchamia jednostkę napędową podczas postoju, a skrzynia wcześniej i łagodniej wybiera kolejne przełożenia. Ruszanie odbywa się zazwyczaj z drugiego biegu.

Tandem silnika i skrzyni reaguje znacznie agresywniej w trybach "S", "S+" oraz "M", a funkcja ECO start/stop zostaje wtedy uśpiona. Precyzyjne przerwy w realizacji procesu zapłonu i wtrysku przy pełnym obciążeniu zapewniają jeszcze szybszą zmianę przełożeń i emocjonujący dźwięk jednostki napędowej. 7-biegowa skrzynia AMG SPEEDSHIFT MCT uzbrojona jest również w funkcję podwójnego wysprzęglenia podczas redukcji oraz RACE START.

Napęd na obie osie 4MATIC: wyśmienita dynamika jazdy. Wydajny napęd na cztery koła AMG 4MATIC kieruje moment obrotowy do przedniej i tylnej osi w stosunku 33 do 67 procent. Dodatkowe niutonometry na tylnych kołach zapewniają właściwą dla modeli AMG dynamikę i przyjemność z jazdy. Do wymagań permanentnego napędu na obie osie dostosowany został 3-stopniowy układ ESP®. W trybie "SPORT Handling" wspomaga go układ Torque Vectoring Brake, który selektywnie przyhamowuje indywidualne koła. Cel? Jeszcze lepsza zwinność i eliminacja podsterowności w jeździe po łukach.

Napęd na obie osie 4MATIC sprzyja większej przyczepności podczas jazdy po mokrej lub śliskiej nawierzchni. Optymalną trakcję gwarantuje sprzęgło wielotarczowe, dysponujące momentem blokującym o wartości 50 Nm. Sercem napędu jest skrzynia rozdzielcza zintegrowana z obudową przekładni AMG SPEEDSHIFT MCT w sposób, który nie wymaga dodatkowej przestrzeni. Moment obrotowy płynie za pośrednictwem wału napędowego do kół przedniej osi. Przeniesienie siły napędowej z przedniego dyferencjału do półosi odbywa się poprzez wałek pośredni, biegnący przez kanał w misce olejowej silnika. Kompaktowy mechanizm napędu na obie osie został zoptymalizowany pod kątem masy - całość waży jedynie 70 kg.

« < 1 2 3 4 5 > »

Komentarze