Maska z dodatkowymi przetłoczeniami, osłona chłodnicy o diamentowym wzorze i przedni zderzak z szerokimi wlotami powietrza nadają CLA wyjątkową pewność siebie. Jego wrodzony dynamizm zdradzają też przednie lampy z oświetleniem do jazdy dziennej LED, którego diody tworzą charakterystyczny "efekt płomienia".
Mercedes-Benz CLA rozwija koncepcję nowoczesnej klasyki, reprezentowaną przez ikonę designu - model CLS. Profil nadwozia tworzą tu trzy zdecydowane pociągnięcia. Pierwsze z nich niczym spoiwo biegnie przez całą karoserię, drugie podkreśla umięśnione nadkola, a trzecie wyznacza linię dachu, łącząc przednie i tylne błotniki.
Jak przystało na coupé, kontur dachu płynnie przechodzi w płaszczyznę tylnej klapy, zwieńczoną subtelnym spojlerem. Atletyczną formę CLA potęgują szerokie, zachodzące na nadkola tylne lampy, którym po zmroku towarzyszy intrygujący, "skrzydlaty" motyw.
Opcjonalnie model oferowany jest z panoramicznym, odsuwanym dachem. Obejmuje on nieruchomą osłonę z poliwęglanu w przedniej części, przesuwne okno ze szkła mineralnego oraz osłony boczne dopasowane wyglądem do pozostałych elementów. W rezultacie lśniąca tafla rozciąga się na całej płaszczyźnie dachu, od przedniej aż do tylnej szyby.
Wnętrze z efektem "cool touch". Otwarcie drzwi uwalnia ekspresję CLA. Sportowa atmosfera w kabinie nawiązuje do niepowtarzalnego designu karoserii, podobnie jak wysoka jakość materiałów i dostępne ich kombinacje. Wszystkie elementy ozdobne mają galwanizowane wykończenie w kolorze srebra, tworzące metaliczny efekt "cool touch". Otwory wentylacyjne oprawione w metalizowane pierścienie dają wyraz szczególnemu przywiązaniu do detali, podobnie jak swobodnie zamocowany ekran, otoczony lśniącą ramką w kolorze lakieru fortepianowego.
Zintegrowane fotele z przodu i z tyłu podkreślają sportową naturę CLA - tylna kanapa w układzie 2+1 wyraźnie faworyzuje pasażerów na zewnętrznych miejscach. Zależnie od wybranej wersji, tapicerka dostępna jest z przeszyciami w kontrastującym kolorze oraz światłowodowym oświetleniem pomiędzy zagłówkiem a oparciem (element pakietu oświetlenia wnętrza).
Opływowy jak nigdy: rekordowy współczynnik oporu powietrza. Ze współczynnikiem oporu powietrza równym 0,22 CLA ustanawia nowy rekord - zarówno w gamie modeli Mercedes-Benz, jak i wśród wszystkich produkowanych aut. Także powierzchnia czołowa, która ma kluczowe znaczenie dla wartości oporu aerodynamicznego, liczy jedynie 0,51 m2.
Optymalna charakterystyka przepływu powietrza - jeden z głównych warunków niewielkiego zużycia paliwa - to rezultat licznych zabiegów, takich jak nisko poprowadzony słupek A, opływowy kształt lusterek bocznych, wzory obręczy zaprojektowane z myślą o uzyskaniu niskiego oporu aerodynamicznego czy ząbkowane osłony kół przednich i tylnych nadkoli. Szerokie panele podwozia, w tym dodatkowe pośrodku i w jego tylnej części oraz zoptymalizowany pod względem aerodynamiki tylny tłumik i dyfuzor poprawiają przepływ powietrza pod samochodem.