X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Mercedes-Benz A 45 AMG dane techniczne

2013-02-15
Strona główna -> Mercedes-Benz -> Klasa A -> 3 (2012-dziś)

"Czasowy tryb M" zwiększa przyjemność z jazdy. Kolejnym atutem nowej przekładni jest "czasowy tryb M". W trybie C lub S kierowca może aktywować program ręcznej zmiany przełożeń ("M") bez odrywania ręki od kierownicy - wystarczy, że wciśnie jedną z manetek zmiany biegów. Jednocześnie funkcja automatycznej redukcji i zmiany biegu na wyższy pozostaje aktywna i pozwala w pełni skupić się na imponujących osiągach A 45 AMG.

Czas zmiany przełożeń w manualnym trybie "M" i sportowym "S" jest podobny do tego, jakim cechuje się supersportowy SLS AMG GT. Krótkie przerwy w dostawie zapłonu i wtrysku przy pełnym obciążeniu zapewniają jeszcze szybszą zmianę biegów, podkreśloną przez emocjonujący dźwięk. W trybie "C" (Controlled Efficiency) charakterystyka pracy przekładni i silnika wspiera oszczędny tryb jazdy, a funkcja ECO start/stop jest aktywna.

Zorientowany na osiągi: napęd na obie osie AMG 4MATIC. A 45 AMG w standardzie dysponuje dynamicznym napędem na cztery koła AMG 4MATIC. Siła napędowa płynie do tylnego zespołu napędowego przez kompaktową przystawkę odbioru mocy (PTU), w pełni zintegrowaną z 7-stopniową skrzynią biegów. System nie posiada własnego obiegu oleju - korzysta z układu smarowania przekładni, dzięki czemu jest lżejszy od konkurencyjnych rozwiązań. Jego masa jest nawet o 25 proc. niższa od napędów oferowanych przez rywali. Wraz z łożyskami stożkowymi o ograniczonym tarciu PTU zapewnia doskonałą wydajność.

Dwuczęściowy wał napędowy transferuje moment obrotowy z 2-litrowego silnika AMG do kół tylnej osi. Aby ograniczyć masę, elektrohydrauliczne sprzęgło wielotarczowe zostało zintegrowane z tylnym dyferencjałem. Natychmiast wykrywa ono poślizg przednich kół, a hydrauliczna pompa błyskawicznie zespala tarcze i w razie potrzeby kieruje siłę napędową do tylnych kół. Wszystko dzieje się automatycznie, bez udziału kierowcy. W celu zapewnienia niezwłocznej reakcji pompa jest zawsze aktywna - nie musi być uruchamiana za każdym razem, jak ma to miejsce w konkurencyjnych systemach. Dystrybucja momentu obrotowego zależy od warunków - podczas normalnej jazdy trafia on do przednich kół, zapewniając najlepszą wydajność. Gdy wymagają tego warunki, moment jest rozdzielany między osiami w stosunku do 50:50. Na proporcje te wpływa prędkość samochodu, przyspieszenia poprzeczne i wzdłużne, kąt obrotu kierownicy, różnica prędkości pomiędzy poszczególnymi kołami, wybrane przełożenie oraz pozycja pedału gazu.

3-stopniowy układ ESP® z funkcją ESP® Curve Dynamic Assist. Z układem AMG 4MATIC współpracuje 3-stopniowy układ ESP® z funkcją ESP® Curve Dynamic Assist. Rozbudowane ustawienia pozwalają dostosować działanie ESP® do indywidualnych preferencji za naciśnięciem przycisku. Ukierunkowany na bezpieczeństwo tryb "ESP ON" pomaga w utrzymaniu neutralnej charakterystyki jazdy. System inicjuje hamowanie jednego lub kilku kół i ogranicza moment obrotowy silnika w przypadku utraty stabilności.

« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Komentarze