X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowy GL 63 AMG dane techniczne

2012-06-04
Strona główna -> Mercedes-Benz -> Klasa GL

SUV, w którym słowo "sport" ma szczególne znaczenie
Mercedes-AMG wykorzystuje skrzynię rozdzielczą, zaprojektowaną specjalnie na potrzeby permanentnego napędu na cztery koła 4MATIC. Moment obrotowy trafia do przednich i tylnych kół w proporcji 40:60. I jakby to nie wystarczało, sportowe zawieszenie AMG RIDE CONTROL z układem pneumatycznym AIRMATIC (specjalne amortyzatory, automatyczna kontrola prześwitu oraz system adaptacyjnego tłumienia Adaptive Damping System) połączono z systemem stabilizacji przechyłów ACTIVE CURVE SYSTEM. Ten ostatni, montowany seryjnie, za pomocą aktywnych stabilizatorów przedniej i tylnej osi w zarodku gasi przechyły nadwozia podczas szybkiego pokonywania łuków. Poza spotęgowaniem przyjemności z jazdy, ma to dodatni wpływ na pewność prowadzenia oraz bezpieczeństwo, zwłaszcza przy wyższych prędkościach.

Kierowca GL 63 AMG za naciśnięciem przycisku może wybrać jeden z trzech dostępnych trybów pracy układu jezdnego: "Comfort", "Sport" lub "Sport plus". Pneumatyczne zawieszenie dostosowuje charakterystykę do prędkości i automatycznie zmniejsza prześwit przy wyższych prędkościach w celu zwiększenia stabilności oraz ograniczenia oporów powietrza. Dopracowana przez AMG elastokinematyka przedniej osi wraz z masywnym stabilizatorem osi tylnej przekładają się na większą precyzję prowadzenia, a elektroniczny system kontroli trakcji 4ETS zapewnia pokłady trakcji nawet w sytuacjach podbramkowych.


Sportowy układ kierowniczy i wysokowydajny układ hamulcowy
Elektromechaniczny układ wspomagania kierownicy AMG dobiera siłę wspomagania zależnie od prędkości oraz trybu zawieszenia, a elektrycznie sterowana pompa pomaga oszczędzać paliwo - energia pobierana jest tylko wtedy, gdy kierowcy porusza kołem kierownicy. Mercedes-Benz GL 63 AMG porusza się na pięcioramiennych, lekkich obręczach w kolorze grafitowym o szerokości 10 i średnicy 21 cali z oponami 295/40 R21. Wysokowydajny układ hamulcowy AMG zapewnia najkrótszą drogę hamowania i wzorową odporność na fading - przy wszystkich kołach zamontowano wentylowane tarcze hamulcowe (o wymiarach 390 x 36 mm z przodu i 345 x 26 mm z tyłu).

Design: siła męskości
Nowy GL 63 AMG nie pozostawia złudzeń nawet na postoju - jego masywne ciało potrafi przemieszczać się z niesamowitą lekkością. Dynamiczne rysy i wrodzona elegancja Klasy GL łączą się tu z akcentami zarezerwowanymi dla modeli AMG. Potężny wlot powietrza zdobią dwie lśniące listwy, kontrastujące z wypełnieniem w kolorze fortepianowej czerni. Pokaźne wloty powietrza w przednim zderzaku - w tym centralny, stylizacją wpisujący się w kształt litery "A" - zapewniają stały dopływ świeżego powietrza do układu chłodzenia. Dyskretna, chromowana listwa i światła do jazdy dziennej LED tylko potęgują wyrafinowanie, jakie już z zewnątrz zdradza GL 63 AMG. Imponująca bryła spoczywa na 21-calowych obręczach AMG z oponami 295/40, skrytych pod dodatkowymi nakładkami nadkoli, poszerzającymi nadwozie o 22 mm z każdej strony. Wprawne oko dostrzeże emblemat V8 BITURBO na przednich błotnikach, podświetlane, aluminiowe stopnie boczne oraz muskularny tylny zderzak z czterema końcówkami sportowego układu wydechowego AMG.

« < 1 2 3 > »

Komentarze