X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Infiniti Q50 w Genewie

2013-03-05
Strona główna -> Infiniti -> Q50

Układ kierowniczy można po prostu regulować na ekranie dotykowym Infiniti, wykorzystując funkcję trybu jazdy. Dostępne są dwa już zaprogramowane tryby (sportowy i standardowy) oraz trzeci − indywidualny. W trybie standardowym ustawienie ma zapewniać wszystkim kierowcom maksymalną łatwość prowadzenia na wszystkich drogach. Tryb sportowy zwiększa opór układu kierowniczego i zmienia przełożenia na bardziej dynamiczne – idealne dla entuzjastów ostrej jazdy po ostrych zakrętach.

Tryb indywidualny pozwala kierowcy na dowolne ustawienie oporu kierownicy i przełożeń tak, aby dopasować je do indywidualnego stylu jazdy i rodzaju nawierzchni. Lekko i szybko lub też powoli i z oporem – teraz wybór należy do kierowcy. Montowany w Q50 system bezpośredniego sterowania adaptacyjnego pozwala więc na bezpieczną i bezstresową jazdę po autostradach, ale też na ekscytujące śmiganie po górskich serpentynach, a kiedy trzeba, to ułatwia manewrowanie na zatłoczonym parkingu.

Jak to działa? Drogą elektroniczną system przesyła dane na temat ruchów kierownicą na przednie koła, gdzie bardzo czuły siłownik napędza przekładnię kierowniczą, eliminując straty mechaniczne odpowiedzialne za osłabianie skuteczności w systemach konwencjonalnych. DAS jest wyposażony w potrójne zabezpieczenie (trzy oddzielne, elektroniczne moduły sterujące). Intensywne testy przeprowadzone w warunkach rzeczywistych, na dystansie 400 tysięcy kilometrów, dowiodły absolutnej bezawaryjności systemu.

Aktywny asystent pasa ruchu: technologie jutra dostępne już dzisiaj. Kolejną zaletą bezpośredniego sterowania adaptacyjnego jest to, że odpowiada on też za działanie aktywnego asystenta pasa ruchu − przełomowej technologii Infiniti w zakresie zapobiegania zmianom pasa ruchu. Aktywny asystent pasa ruchu jest najbardziej skutecznym i zaawansowanym systemem, jaki opracowano. Dzieje się tak dlatego, że jako jedyny do utrzymania samochodu na oznakowanym pasie wykorzystuje układ kierowniczy. Inne systemy wykorzystują programy elektronicznej stabilizacji toru jazdy (ESP − Electronic Stability Programme), które uruchamiają hamulce po jednej stronie samochodu, aby skorygować jego kurs.

Aktywny asystent pasa ruchu za pomocą kamery odczytuje pas jazdy, po którym porusza się samochód. Informacje te są przetwarzane i przekazywane do modułu bezpośredniego sterowania adaptacyjnego, który z kolei namierza środek pasa ruchu i w razie potrzeby ułatwia dokonanie niezbędnych korekt.

Oprócz oczywistej korzyści w postaci zwiększenia bezpieczeństwa, aktywny asystent pasa ruchu wzmacnia wizerunek Q50 jako samochodu dynamicznego, w którym kierowca lepiej „czuje kierownicę” i lepiej panuje nad pojazdem. Kolejna korzyść − dzięki asystentowi pasa ruchu jazda jest mniej męcząca, bo aby utrzymać tor jazdy, kierowca wykonuje mniej korekt kierownicy.

Podobnie jak wszystkie inne technologie Infiniti, aktywny asystent pasa ruchu i bezpośrednie sterowanie adaptacyjne mają za zadanie wspierać kierowcę, ale nie izolować go od samochodu. To bowiem kierowca, wybierając ustawienia, ustala zakres interwencji asystenta pasa ruchu.

« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Komentarze