X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Infiniti Q50 w Genewie

2013-03-05
Strona główna -> Infiniti -> Q50

Osiągi, które pobiją rekordy. Q50 3.5 Hybrid zapewnia jeszcze więcej Inspirujących Osiągów. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h szacowane na 5,5 sekundy ma sprawiać, że będzie to jeden z najszybszych samochodów w klasie, ale dużo bardziej ekologiczny niż rywale. Samochód ma tę samą moc netto (364 KM) co Infiniti M35h, ponieważ zastosowano w nim tę samą jednostkę napędową, ale ma szanse pokonać swojego starszego i większego brata − obecnego posiadacza rekordu Guinessa w kategorii „Najszybciej przyspieszający sedan hybrydowy”.

Ceniony system Infiniti Direct Response Hybrid, z inteligentnym układem złożonym z jednego silnika elektrycznego i dwóch sprzęgieł, pojawia się w Q50 w zmodyfikowanej postaci. Zmiany polegają między innymi na zastosowaniu nowego silnika elektrycznego. Wszystkie wprowadzone modyfikacje zapewniają poprawę dynamiki i zmniejszenie spalania, a równocześnie jeszcze bardziej zwiększają, już teraz imponujący, zasięg pojazdu w trybie elektrycznym.

Podziw powinien budzić również sposób, w jaki z tyłu samochodu udało się pomieścić elementy systemu hybrydowego i nowy, opracowany specjalnie dla Q50, pakiet baterii litowo-jonowych, dzięki czemu pojemność bagażnika wynosi aż 400 litrów.

Podobnie jak w M35h, w Q50 3.5 Hybrid zastosowano siedmiobiegową przekładnię automatyczną z systemem adaptacyjnej kontroli przełożeń (ASC − Adaptive Shift Control). Wyposażono go w system redukcji biegów (Downshift Rev Matching) i tryb manualny, pozwalający na zmianę biegów łopatkami montowanymi na kolumnie kierownicy.

Zanosi się na to, że osiągi Infiniti Q50 3.5 Hybrid będą wiodącymi w klasie − z perspektywą wyjątkowo niskiego zużycia paliwa i niskiej emisji CO2 (chociaż z oficjalnym potwierdzeniem parametrów należy poczekać do homologacji). Q50 3.5 Hybrid będzie dostępny w Europie, zarówno z napędem na tylne koła, jak i z inteligentnym systemem napędu na dwie osie tak, aby klient miał jak największą swobodę wyboru.

Pionierskie technologie w Q50. Jak przystało na markę znajdującą się w czołówce firm innowacyjnych, Infiniti nieustannie poszukuje nowych sposobów okiełznania dynamiki swoich samochodów i pogłębienia przyjemności z jazdy. Q50 jest tego modelowym przykładem. Ma w nim bowiem swój światowy debiut technologia bezpośredniego sterowania adaptacyjnego (Direct Adaptive Steering), systemu, który pozwala w najpełniejszy i najpewniejszy sposób korzystać z dynamiki nowego modelu.

Bezpośrednie sterowanie adaptacyjne to system elektroniczny, który jest wyposażeniem standardowym Q50 3.5 Hybrid, a opcją dla Q50 2.2 d. Najważniejsze zalety systemu to: szybsza reakcja układu kierowniczego, większa precyzja, wyeliminowanie drgań na kierownicy oraz − zupełnie wyjątkowa − możliwość wyboru przez kierowcę siły wspomagania kierownicy i przełożeń.  Podobne efekty udało się osiągnąć w systemach innych producentów, jednak żaden z tych układów nie jest dostępny w klasie, do której należy Q50 i żaden z nich nie może się mierzyć z elektronicznym wyrafinowaniem systemu zastosowanego przez Infiniti.

« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Komentarze