X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Infiniti Q50 w Genewie

2013-03-05
Strona główna -> Infiniti -> Q50

Q50 będzie dostępny w ośmiu kolorach lakierów, przy czym dwa z nich opracowano specjalnie dla tej gamy. Są to kolory stali Hagane (stosowanej w produkcji tradycyjnych japońskich mieczy): Hagane Brown (stal Hagane brązowa) oraz Hagane Blue (stal Hagane niebieska).

Wygląd pełen mocy, na mocnej podstawie. Bryła Q50 emanuje mocą dzięki równie mocnej platformie − najnowszemu podwoziu opracowanemu specjalnie dla tego modelu. Zawieszenie dwuwahaczowe z przodu i wielowahaczowe z tyłu (z amortyzatorami o zwiększonej wydajności z systemem Dual Flow Path) gwarantują pewność oraz precyzję prowadzenia i znacząco wpływają na poprawę komfortu jazdy. Parametry jezdne poprawia także sztywniejsza konstrukcja nadwozia i mniejsza masy pojazdu.

Wersje sportowe otrzymują sportowe zawieszenie z amortyzatorami dwutłokowymi oraz udoskonalone tarcze z zaciskami hamulcowymi (czterotłoczkowymi z przodu i dwutłoczkowymi z tyłu).  W ramach programu oceny osiągów i właściwości jezdnych, były one testowane m.in. przez trzykrotnego Mistrza Świata Formuły 1, kierowcę zespołu Infiniti Red Bull Racing − Sebastiana Vettela na torze testowym Tochigi w Japonii, a także przez kierowcę testowego zespołu RBR Sebastiena Buemi na słynnym torze Nordschleife − jednym z najbardziej wymagających torów świata.

Wyjątkowo wytrzymała stal i zmniejszenie masy. W zgodzie z pionierskimi rozwiązaniami technologicznymi, w Q50 zastosowano na dużą skalę wysokoplastyczną i bardzo sprężystą stal o wytrzymałości na rozciąganie 1,2 GPa. Wykonano z niej 13 różnych elementów nadwozia Q50, w tym słupki A, środkowe słupki B i podłużne relingi dachowe. Jest to pierwszy w świecie przypadek zastosowania stali o takich parametrach w samochodach produkcyjnych. Ma to znaczący wpływ na zmniejszenie masy pojazdu, co z kolei pomaga obniżyć zużycie paliwa, a równocześnie wzmacnia strukturę samochodu, zwiększając oczywiście bezpieczeństwo pasażerów.

Jedną z cech charakterystycznych nowo opracowanego materiału jest duża twardość przy równoczesnej wysokiej wytrzymałości na rozciąganie. Dzięki specjalnej obróbce, polegającej na mikronizowaniu surowca, osiąga się złożoną strukturę stali, zapewniającą optymalną równowagę pomiędzy warstwami twardymi i miękkimi, zamiast struktury prostej charakteryzującej dotychczas stosowane rodzaje stali.

Zmniejszenie masy samochodu powoduje też wreszcie zmniejszenie emisji CO2. Ten fakt kolejny raz dowodzi ekologicznego zaangażowania Infiniti.

Stylistyka wnętrza: idealna harmonia technologii. Harmonijnej stylistyce wnętrza i zaskakująco przestronnej kabinie towarzyszy charakterystyczny dla marki kunszt rzemieślniczy i innowacje technologiczne, które sprawiają, że kabina Q50 jest miejscem wyjątkowym. Tak dla kierowcy, jak i dla pasażera.

« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Komentarze