X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Infiniti FX Vettel Edition - dane techniczne, osiągi

2012-10-30
Strona główna -> Infiniti -> FX

W konstrukcji układu wydechowego o zoptymalizowanym przepływie zastosowano klapkę wydechu, której otwieranie bądź zamykanie jest sterowane jednym przyciskiem na desce rozdzielczej. To rozwiązanie zwiększa moc i wydajność, a ponadto wzbogaca jazdę o przyjemny pomruk. Dodatkowe wrażenia słuchowe można odbierać jedynie w warunkach dużego obciążenia silnika lub podczas redukcji biegów w trybie manualnym. W normalnych warunkach silnik działa z kulturą pracy znaną z modelu standardowego.

Nowy profil nadwozia i obniżona sylwetka wpłynęły oczywiście na poprawę parametrów aerodynamicznych. Zmiany te współgrają z modyfikacjami zawieszenia, które z kolei jeszcze bardziej zwiększają zwrotność i dynamikę samochodu przy wszystkich prędkościach. Pod względem przyczepności, precyzji prowadzenia, równowagi i trakcji, FX Vettel Edition mógłby uchodzić za samochód sportowy.

Sportowe sprężyny i obniżenie prześwitu o 20 mm to kluczowe elementy przydające nowych możliwości podwoziu na platformie FM (front-midship), z jego bliskim ideału rozkładem masy, nisko położonym środkiem ciężkości czy też amortyzatorami z systemem ciągłej kontroli tłumienia w zawieszeniu (CDC − Continuous Damping Control). Zwrotność połączona z maksymalną stabilnością przy wysokich prędkościach to natomiast zasługa układu aktywnego sterowania tylnych kół skrętnych (RAS − Rear Active Steering).

Najlepszym potwierdzeniem doskonałości standardowego FX50 jest fakt, że niewiele innych elementów wymagało zmian, aby współgrać z bardziej dynamicznym charakterem FX Vettel Edition. Wyjątkową moc hamowania zapewniają wentylowane tarcze hamulcowe i przeciwstawne zaciski hamulcowe (4-tłoczkowe z przodu i 2-tłoczkowe z tyłu). Vettel Edition to oczywiście nadal FX, ze swoimi pięcioma gwiazdkami EuroNCAP i całym zestawem zaawansowanych, elektronicznych systemów bezpieczeństwa Infiniti.

PRODUKCJA I KUNSZT RZEMIEŚLNICZY. Produkcja FX Vettel została ograniczona do 150 egzemplarzy na całym świecie. 50 samochodów przeznaczonych jest na Europę Zachodnią i Środkową, 50 na Rosję i 50 na Bliski Wschód. Produkcja ma się rozpocząć 1 lutego 2013 r. w nowej hali montażowej − obecnie w budowie − w Bottrop (Niemcy). Budowa wszystkich samochodów zakończy się w połowie czerwca.

Każdy FX Vettel Edition to 320 roboczogodzin zespołu 25 rzemieślników, gdyż wszystkie prace wykonywane są ręcznie, z niewielką pomocą lasera. Jest on stosowany do perforowania Alcantary®, aby przednie fotele zachowały swoje funkcje chłodzenia, a tylko laser może zapewnić niezbędną precyzję. Kolejnym potwierdzeniem wyjątkowej dbałości o szczegóły jest sprowadzana z Japonii specjalna nić, w odcieniu dokładnie pasującym do fioletowych barw Infiniti, stosowana w charakterystycznych szwach tapicerowanych elementów zmienionego wykończenia kabiny.

« < 1 2 3 4 5 6 > »

Komentarze