Połączenie trybów EV i HV zapewnia Priusowi Plug-In Hybrid maksymalny zasięg ponad 1200 km. Nawet po wyczerpaniu możliwości jazdy w trybie elektrycznym, Plug-In osiąga spalanie na poziomie zaledwie 3,7 litra na 100 km, emitując tylko 85 g CO2 na km.
Michel Gardel, wiceprezes Toyota Motor Europe ds. komunikacji i środowiska powiedział: „Cieszymy się z udziału w programie weryfikacji zalet ekologicznych technologii motoryzacyjnych. Zarówno naszym partnerom jak i nam przyświeca ten sam cel – ochrona środowiska naturalnego. Zebrane w programie doświadczenia i opinie klientów pozwolą nam lepiej przygotować się do wprowadzenia nowej Toyoty Prius Plug-In Hybrid do sprzedaży pod koniec lata. Wyniki drugiego roku prób upewniają nas, że nowy produkt zyska uznanie wielkiego grona klientów.”
Program testowy Priusów Plug-In
Program Plug-In w Strasburgu jest częścią globalnego projektu Toyoty, obejmującego jazdy próbne 600 samochodów hybrydowych Plug-In w Japonii, USA, Kanadzie i Australii. Głównym celem programu są badania nad technologią i osiągami pojazdów Plug-In. Celem EDF jest ocena różnych wariantów infrastruktury ładowania i jej eksploatacji. Projekt służy również zbieraniu opinii klientów, pomocnych w upowszechnieniu tego rodzaju pojazdów w przyszłości.
(1) Obliczenia w oparciu o cenę benzyny wynoszącą 1,63 euro za litr i prądu 0,12 euro za kwh
źródło: Toyota / Mototarget