Najbardziej zwrotny i dynamiczny Civic w historii. Zaawansowana płyta podłogowa Hondy Civic jest jednym z głównych elementów konstrukcyjnych gwarantujących doskonałą dynamikę nowego modelu. W przypadku Civica dziesiątej generacji, zespół projektantów dążył do uzyskania najlepszych w klasie właściwości jezdnych oraz najwyższego komfortu jazdy.
Nowe zawieszenie, niżej położony środek ciężkości oraz wyższa sztywność nadwozia - wszystko to pozwala uzyskać w Civicu angażujące właściwości jezdne. Dzięki zastosowaniu nowatorskich rozwiązań technicznych i innowacyjnych technologii inżynierom udało się również zwiększyć komfort podróżowania do poziomu niespotykanego w tej klasie aut.
Zbiornik paliwa Hondy Civic został przeniesiony w inne miejsce, natomiast podłoga auta jest umieszczona niżej, niż w modelu poprzedniej generacji. W połączeniu ze zmianami w podwoziu i zawieszeniu pozwoliło to obniżyć środek ciężkości o 10 mm. Wprowadzone modyfikacje zaowocowały również obniżeniem pozycji za kierownicą - siedzisko fotela znajduje się o 35 mm niżej - co daje bardziej sportowe wrażenia z jazdy.
Z przodu zastosowano kolumny MacPherson, które oferują wysoką sztywność boczną gwarantującą doskonałe prowadzenie oraz niską sztywność wzdłużną, zapewniającą optymalny komfort jazdy.
Z tyłu pracuje całkowicie nowe zawieszenie wielowahaczowe oraz nowa, sztywna rama pomocnicza, dzięki czemu nowy Civic świetnie się prowadzi i zapewnia wysoki komfort podróżowania.
Inżynierowie Hondy poświęcili wiele uwagi odpowiedniemu umieszczeniu punktów mocowania zawieszenia, aby uzyskać optymalną sztywność i doskonałe osiągi. Umieszczone z przodu i z tyłu tuleje wypełnione płynem zapewniają niespotykaną w tej klasie izolację podwozia od wibracji, co przekłada się na wysoką wydajność akustyczną zawieszenia. Ponadto, nowe ramy pomocnicze z przodu i z tyłu zostały rozmieszczone w taki sposób, aby siły działające w zakrętach były przenoszone bezpośrednio przez zawieszenie do ram.
Nowe silniki benzynowe VTEC TURBO o pojemności 1,0 i 1,5 litra oferują dynamiczne osiągi i wiodącą w klasie moc. Nowy Civic hatchback jest pierwszym modelem Hondy w Europie oferowanym z trzycylindrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym 1,0 litra oraz czterocylindrową, turbodoładowaną jednostką 1,5 litra. Honda słynie z produkcji jednych z najbardziej dopracowanych silników w branży motoryzacyjnej, wyróżniających się doskonałymi osiągami. Nowe konstrukcje VTEC TURBO kontynuują tę tradycję, oferując dynamiczną charakterystykę pracy, doskonale uzupełniającą sportową naturę Civica. Ich zaletą jest również niskie zużycie paliwa i wysoka wydajność ekologiczna. Obie jednostki są dostępne z nowoopracowaną, sześciobiegową skrzynią manualną lub automatyczną przekładnią CVT.
Komentarze
