X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Gran Lusso Coupe

2013-05-28
Strona główna -> BMW -> Serii 6 -> (2011-dziś)

Centralnym elementem stylistyki przodu pozostaje naturalnie charakterystyczny kształt osłon chłodnicy, gdzie biorą swój początek wszystkie linie i płaszczyzny nadwozia. Przedni grill w symboliczny sposób skrywa serce pojazdu, a jego masywny, dominujący kształt zdradza moc ukrytej za nim jednostki napędowej w układzie V12. „Nerki” pochylają się ku drodze tworząc charakterystyczny dla BMW „nos rekina” i potęgują wrażenie dynamiki, co staje się szczególnie widoczne, gdy spojrzymy na nie z boku. Z bliska widoczna staje się natomiast niezwykle dopracowana struktura – zewnętrzna płaszczyzna dwustronnego grilla wykonana z matowego oraz polerowanego aluminium i skryta za nią połyskująca czerń części wewnętrznej o tym samym kształcie, która pełni funkcję tła, nadaje całemu elementowi odpowiednią głębię oraz daje ciekawy efekt kontrastu wybranych materiałów.

Powyżej przedniego grilla zaczyna się masywna pokrywa silnika, która rozciąga się nad całym przodem. Jej subtelne przetłoczenia zdają się wyrastać z logo BMW i tworzą efekt dynamicznej elegancji. Dynamikę BMW znamionują również płaskie przednie reflektory, które stanowią idealne uzupełnienie przedniego designu BMW Pininfarina Gran Lusso Coupé. Dynamiczne kontury kloszy zostały perfekcyjnie dobrane do klasycznych okrągłych reflektorów BMW, a wykorzystanie technologii LED potęguje wrażenia technologicznej doskonałości oraz nadaje reflektorom niebywałej głębi.

Wzrok przykuwa również przedni fartuch BMW Pininfarina Gran Lusso Coupé, który zdaje się nurkować w stronę drogi. Szerokie wymiary przedniej części nadwozia podkreśla pojedynczy płaski wlot powietrza, dodatkowo przyozdobiony chromowaną obwódką, który rozszerza się przy kołach i uwydatnia ich szeroki, sportowy rozstaw. O stylistycznej ingerencji włoskiego partnera informuje dyskretny, nisko umieszczony napis Pininfarina, przypominający podpis artysty pod obrazem.

Elegancki profil bocznej części nadwozia. Projektanci BMW i Pininfariny włożyli wiele wysiłku aby nadać nadwoziu BMW Pininfarina Gran Lusso Coupé odpowiednie proporcje. Jego płaszczyzny odzwierciedlają zasady wyszukanego języka stylistycznego BMW, wzbogacone o czystość formy, z której słynie biuro Pininfarina. Atrakcyjny zarys sylwetki oraz wypukłe boczne linie przewężenia budują wrażenie dynamicznej elegancji i sprawiają, że nadwozie staje się bardziej zwarte i atletyczne.

Jednocześnie, oszczędne i precyzyjne kontury optycznie wydłużają sylwetkę pojazdu i podkreślają jego ekskluzywnie nowoczesny charakter. Wysoko poprowadzona linia przewężenia rozciąga się niemal idealnie poziomo na całej długości nadwozia, dzięki czemu BMW Pininfarina Gran Lusso Coupé prezentuje się wyjątkowo szlachetnie i wykwintnie. Powyżej biegnie elegancka linia dachu, która opadając ku tyłowi wyznacza jego krótki zarys. Poniżej linii przewężenia od wylotu powietrza za przednim kołem aż po tył rozciąga się wyraziste przetłoczenie, stanowiące przeciwwagę dla linii dachu i przydające stylistycznej lekkości i dynamiki tylnej części nadwozia. Wszystkie linie zaprojektowano z niezwykłą starannością. Wraz ze swym biegiem stają się one mniej lub bardziej wyraziste, a dzięki zmiennej grze światła i cienia, świetnie eksponują sąsiadujące płaszczyzny.

Boczną część nadwozia wzbogacono o szereg interesujących detali takich jak matowo-polerowany element dekoracyjny za przednim kołem, w którym znalazło się miejsce na kierunkowskaz. Kolejnym charakterystycznym elementem stylizacji BMW jest tzw. Hofmeister kink, czyli charakterystyczne załamanie linii szyby u dołu tylnego słupka dachowego, które zostało idealnie wkomponowane kształt nadwozia. Umieszczone za nim logo V12 zdradza jak mocna jednostka napędza BMW Pininfarina Gran Lusso Coupé. Natomiast napis Pininfarina na panelu bocznym podkreśla decydującą rolę jaką włoska firma odegrała podczas tworzenia tego wyjątkowego pojazdu.

« < 1 2 3 4 > »

Komentarze