X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Ford na Salonie Samochodowym w Genewie

2014-03-03
Strona główna -> Ford -> Explorer -> Explorer II (1995-2001)

Nowy Ford Mustang może być wyposażony w nową jednostkę 2,3 litra EcoBoost lub silnik V8 o pojemności 5 litrów. W jego wyposażeniu znalazły się też innowacyjne systemy wspomagające kierowcę, w tym system SYNC 2 oraz przełączniki „Selectable Drive Modes” pozwalające dostosować siłę wspomagania układu kierowniczego, reakcje silnika i skrzyni biegów oraz ustawienia elektronicznego systemu stabilizacji toru jazdy do każdej sytuacji drogowej.

W Europie nowy Ford Mustang będzie oferowany w wersjach fastback i cabrio zachowujących typowe elementy, które rozpozna każdy entuzjasta motoryzacji w Europie i na całym świecie.

Wyrafinowany design Forda Edge Concept. Ford Edge Concept stanowi wyraźną zapowiedź rozwiązań technologicznych, dynamicznej stylistyki oraz jakości wykonania nowego, dużego SUV-a przeznaczonego na europejski rynek.

Samochód demonstruje zaawansowane rozwiązania technologiczne, takie jak uruchamiany przyciskiem, zdalny system parkowania, którym użytkownik może sterować nawet po wyjściu z pojazdu czy system automatycznego omijania przeszkód na drodze Obstacle Avoidance, nad którym obecnie pracują inżynierowie Forda.

Opływowe, atletyczne kształty nadwozia nowego, Forda Edge Concept są wyrazem pewności siebie i dużych możliwości, natomiast wnętrze - wykonane z najlepszych materiałów i z niezwykłą dbałością o szczegóły - wskazuje na to, że duży, ekskluzywny SUV Forda przeznaczony na rynek europejski z nawiązką spełni oczekiwania klientów.

Ford C-MAX Solar Energi Concept. Ford C-MAX Solar Energi Concept to pierwszy tego typu samochód napędzany energią słoneczną, wykorzystujący specjalny koncentrator, który działa jak szkło powiększające, kierując promienie słoneczne do paneli umieszczonych na dachu auta. Całodzienne ładowanie akumulatorów auta z wykorzystaniem energii słonecznej zapewni takie same osiągi, jakie oferuje standardowy Ford C-MAX Energi plug-in hybrid.

Ford szacuje, że 75 procent wszystkich potrzeb transportowych przeciętnego kierowcy można zrealizować przy wykorzystaniu zasilania energią słoneczną, w związku z czym Ford C-MAX Solar Energi Concept mógłby przyczynić się do zmniejszenia rocznej emisji gazów cieplarnianych w przypadku jednego użytkownika o cztery tony. Po całym dniu ładowania akumulatorów model ten mógłby też przejechać ponad 30 kilometrów, oszczędzając przeciętnemu europejskiemu kierowcy ponad 1000 euro rocznie na rachunkach za paliwo.

Na wystawie Ford prezentuje również - po raz pierwszy w Europie - Forda Dakar Ranger, który właśnie ukończył swój pierwszy Rajd Dakar. Nad projektem auta, stworzonego na bazie drogowej wersji Forda Ranger double-cab 4x4, pracował zespół Neil Woolridge Motorsport we współpracy z należącą do Ford Motor Company grupą Global Product Development. Ford Dakar Ranger otrzymał w pełni kompozytowe nadwozie, zaawansowane komponenty o niewielkiej wadze oraz 5-litrowy silnik V8 o mocy 350 KM.

SYNC 2 ze sterowaniem za pomocą komend głosowych oraz nowym ekranem dotykowym
Opracowany przez Forda system SYNC 2 pozwala w łatwy sposób sterować za pomocą komend głosowych ustawieniami systemu rozrywkowego, klimatyzacji, nawigacji satelitarnej i telefonów komórkowych. System obejmuje również - oferowany po raz pierwszy w Europie - nowy, ośmiocalowy kolorowy wyświetlacz dotykowy o wysokiej rozdzielczości.

Wystarczy nacisnąć przycisk odpowiedzialny za komendy głosowe i powiedzieć na przykład „jestem głodny”, a system wyświetli listę pobliskich restauracji. Wprowadzanie adresu docelowego w nawigacji satelitarnej również jest bardzo proste. Zamiast wypowiadać adres etapami, można od razu wyrecytować cały adres.

System SYNC 2, który debiutuje w Europie na pokładzie nowego Forda Focus, daje użytkownikowi rozbudowane możliwości adaptacyjne, realizowane za pośrednictwem dwóch wejść USB.

Z kolei nawigacja satelitarna zintegrowana z systemem SYNC 2 oferuje podzielony wyświetlacz z funkcją prezentacji charakterystycznych obiektów oraz głównych skrzyżowań w 3D, a także daje dostęp do przewodników Michelin i Michelin Green Guide.

„Jesteśmy całkowicie inną firmą w Europie, niż 18 miesięcy temu”, powiedział Odell. „Za kolejne 18 miesięcy wynik naszej transformacji będzie jeszcze bardziej widoczny. W efekcie powstanie bardziej energetyczna i ekscytująca firma Ford of Europe”.

 

źródło: Ford

« < 1 2 > »

Komentarze