X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Crossover, Audi allroad shooting brake

2014-01-13
Strona główna -> Audi

Gdy spojrzymy na pojazd z boku, to zauważymy, że charakterystyczny przebieg linii podkreśla wrażenie skoncentrowanej energii. Zwisy są krótkie, linia dachu pręży się nisko nad bryłą samochodu. Opada w sposób typowy dla karoserii shooting brake i przechodzi w wydatne słupki C. W lewym słupku znajduje się gniazdo do ładowania, a w prawym – wlew paliwa.

Warstwę zewnętrzną karoserii Audi allroad shooting brake wykonano z kombinacji aluminium i tworzywa wzmocnionego włóknem węglowym (CRP). Ciemnoszare listwy ochronne to elementy typowe dla modeli allroad. Redukują optycznie wielkość karoserii, wspinając się dynamicznie od przodu pojazdu ku tyłowi. Razem z mocno zarysowanymi wnękami kół, podkreślają offroadowy charakter pojazdu.

Eleganckie detale są dowodem precyzji, z jaką go zaprojektowano. W kanciastych listwach progowych znajdują się aluminiowe wkładki. Łoża felg dużych kół o lekkiej konstrukcji wykonano z CRP. Ich filigranowa forma z siedmioma ramionami, przypomina nieco felgi stosowane w modelach e-tron. Centralny zamek to kolejna cecha zapewniająca komfort kierowcy tego sportowego, kompaktowego crossovera.

Z tyłu pojazdu, aluminiowa osłona podwozia akcentuje jego szerokość. Jej lekko zarysowane żłobienia są wariacją na temat pojazdów e-tron. Horyzontalne, w logiczny sposób ułożone względem siebie linie, definiują granice klarownych powierzchni i pełnych napięcia brył. Stylistyka tylnych świateł nawiązuje do motywu reflektorów przednich. W obrębie dyfuzora osadzono dwie duże końcówki rur układu wydechowego. Spojler na brzegu dachu to kolejny akcent ozdobny. Trzecie światło stopu, w postaci płaskiego światłowodu, wpisuje się elegancko w stylistykę tyłu pojazdu.

Joy of use: wnętrze i obsługa. Dzięki swej wszechstronności i funkcjonalności, Audi allroad shooting brake nadaje się zwłaszcza dla młodych, aktywnych fizycznie ludzi. Podczas kalifornijskiej zimy, pojazdem tym można na przykład wyruszyć rano z Los Angeles, by pojeździć na desce snowboardowej w górach San Gabriel, a popołudniu wrócić i na plaży Venice Beach puszczać latawce.

Wnętrze oferuje miejsce dla czterech osób. Z przodu, smukłe sportowe fotele z mocno zarysowanymi bokami i zintegrowanymi zagłówkami zapewniają kierowcy i pasażerowi najwygodniejszą z możliwych pozycję ciała. Tapicerowane, specjalne oparcia dla dolnej części nóg, gwarantują wygodę podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Specjalna funkcja Easy Entry ułatwia wsiadanie do tyłu samochodu. Po złożeniu oparcia tylnych siedzeń uzyskuje się płaską powierzchnię bagażnika, w którym można przewozić nawet duże sprzęty sportowe.

Czyste w formie i napięte wnętrze pojazdu demonstracyjnego utrzymane jest w kolorze antracytu i szarej skały. Zastosowane materiały potwierdzają pewną rękę stylistów Audi. Dotyczy to zarówno podsufitki z tkaniny Alcantara, różnego rodzaju skór oraz elementów obsługi i elementów dekoracyjnych z jasnego i ciemnego aluminium, jakie znajdują się na przykład w wylotach nawiewu i w ramionach wielofunkcyjnej kierownicy.

Stylistyka wnętrza Audi allroad shooting brake to bezpośrednia realizacja filozofii lekkiej konstrukcji Audi, sportowej elegancji i czytelnej obsługi. Patrząc z góry na tablicę rozdzielczą, przypomina ona powierzchnię nośną skrzydła samolotu. Okrągłe wyloty powietrza przywodzą na myśl silniki lotnicze. Właśnie w nich zamontowano elementy obsługi automatycznej klimatyzacji. W ich osiach znajdują się także regulatory ogrzewania siedzeń, temperatury, kierunku i siły nawiewu. Gdy do wylotów zbliżymy dłoń, instrumenty wysuwają się samoczynnie. Światło włącza się przyciskiem, a drzwi otwiera się za pomocą płaskiej klamki.

« < 1 2 3 4 > »

Komentarze