X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

BMW M6 Gran Coupe - dane techniczne

2012-12-18
Strona główna -> BMW -> Serii 6 -> (2011-dziś)

Ten bardzo lekki i zadziwiająco wytrzymały, zaawansowany technicznie materiał został także zastosowany w konstrukcji płata dachu. W tym zastosowaniu widoczna struktura włókna węglowego zapewni dodatkowe efekty wizualne, tak jak dynamicznie zaprojektowane wgłębienie biegnące wzdłuż środka dachu. Do tego wgłębienia odwołano się stylistycznie także we wnętrzu samochodu, gdzie wykonana z Alcantary w kolorze antracytu podsufitka otrzymała centralny skórzany pas.

We wnętrzu samochodu widać kontynuację harmonijnego połączenia sportowej pasji i naturalnej elegancji, dominującego w projekcie nadwozia. Kokpit o charakterze typowym dla modeli M łączy styl samochodu sportowego z przestrzenią i luksusową atmosferą wnętrza. Kierowca i pasażer przedniego fotela otrzymali sportowe siedzenia M ze zintegrowanymi prowadnicami pasów bezpieczeństwa. Standardowa specyfikacja BMW M6 Gran Coupe obejmuje także  skórzaną tapicerkę Merino. Dla osób podróżujących za kierowcą dostępne są dwa lub trzy miejsca, a oparcie tylne jest składane w proporcji 40: 60, pozwalając na zwiększenie pojemności bagażnika z 460 do nawet 1265 litrów.

Silnik V8 z M TwinPower Turbo, siedmiobiegowa dwusprzęgłowa przekładnia M z systemem Drivelogic i z aktywnym mechanizmem różnicowym M. Technologia napędu kryjąca się pod nadwoziem BMW M6 Gran Coupe gwarantuje właściwości i charakterystyki, z jakich słyną samochody BMW oznaczone charakterystycznym logo z literą M. Silnik V8 z z technologią M TwinPower Turbo dysponuje mocą 412 kW/560 KM. Na jego techniczną magię składa się para turbosprężarek twin-scroll, krzyżowy kolektor wydechowy obsługujący oba rzędy cylindrów (cross-bank), układ bezpośredniego precyzyjnego wtrysku benzyny, zmienne fazy rozrządu Valvetronic i bezstopniowe sterowanie wałkiem rozrządu Double VANOS. Jednostka napędowa o pojemności skokowej 4395 cm3 uzyskuje maksymalny moment obrotowy 680 Nm w zakresie pomiędzy 1500 i 5750 obrotów na minutę, podczas gdy maksymalna moc rozwijana jest w zakresie od 6000 do 7000 obrotów na minutę. Maksymalne obroty silnika to 7200 obr/min. BMW M6 Gran Coupe przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 4,2 sekundy, a jego prędkość maksymalna ograniczona jest elektronicznie do 250 km/h (305 km/h jeśli samochód wyposażono w opcjonalny pakiet M Driver). Średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE wynosi 9,9 litra na 100 km a emisję CO2 ograniczono do 232 gramów na kilometr.

Zadanie przekazywania mocy powierzono siedmiobiegowej dwusprzęgłowej przekładni M z systemem Drivelogic. Elektroniczny system zarządzania pracą przekładni gwarantuje wybór biegu zapewniającego optymalną trakcję. Samochód wyposażono także w funkcję wyścigowego startu (Launch Control) zapewniającą maksymalne przyspieszenia, a także we wspomaganie jazdy z małą prędkością, co poprawia komfort w zwykłych warunkach drogowych oraz w system Auto Start-Stop w celu zwiększenia efektywności wykorzystania paliwa.

« < 1 2 3 > »

Komentarze