X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

BMW ActiveHybrid 3 - moc i oszczędność

2012-07-10
Strona główna -> BMW -> Serii 3 -> F30 (2012-dziś)

Chcąc wykorzystać do maksimum potencjał technologii ActiveHybrid wbudowanej w BMW ActiveHybrid 3, wyposażono ją w cały szereg innowacyjnych, inteligentnych funkcji zarządzania energią, starając się zapewnić samochodowi maksymalną możliwą sprawność w każdych warunkach. Oprócz hybrydowej funkcji start-stop, trybu jazdy ECO PRO oraz trybu jazdy wybiegiem (działającego do prędkości 160 km/h), wprowadzono także unikalny aktywny system sterowania pracą układu napędowego. Wszystkie te rozwiązania gwarantują, że w każdej sytuacji energia zawarta w paliwie będzie wykorzystana w najefektywniejszy możliwy sposób.

Możliwości pełnej hybrydy, to jazda z zerową emisją spalin oraz poprawa dynamiki samochodu.

Do prędkości 75 km/h BMW ActiveHybrid 3 może poruszać się wyłącznie przy użyciu silnika elektrycznego, nie emitując spalin, na przykład w czasie jazdy przez miasto lub jazdy wybiegiem. Całkowicie naładowane wysokonapięciowe litowo-jonowe akumulatory trakcyjne umożliwiają przejechanie w trybie elektrycznym do 4 kilometrów ze średnią prędkością 35 km/h.

Silnik spalinowy może zostać uruchomiony, jeśli kierowca zażąda większej mocy, a jego uruchomienie nastąpi automatycznie. Silnik elektryczny może też służyć wsparciem przy przyspieszaniu. Moc maksymalna obu połączonych silników wynosi 250 kW/340 KM, a ich maksymalny łączny moment obrotowy to 450 Nm. Przy napędzie pochodzącym z obu silników BMW ActiveHybrid 3 przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 5,3 sekundy. Maksymalną prędkość samochodu ograniczono elektronicznie do 250 km/h.

Funkcje napędu hybrydowego: auto start-stop oraz jazda wybiegiem.
Funkcja auto start-stop opracowana specjalnie dla samochodu hybrydowego zapewnia komfort we wnętrzu nawet, gdy samochód na dłużej utknie w ulicznym korku, a to dzięki zasilaniu sprężarki i całego układu automatycznej klimatyzacji wraz z elektrycznymi systemami pokładowymi z akumulatorów litowo-jonowych. Po zwolnieniu nacisku na pedał hamulca samochód rozpocznie jazdę w trybie elektrycznym, bądź w trybie spalinowym, w zależności od aktualnego stanu naładowania wysokonapięciowych akumulatorów trakcyjnych oraz zapotrzebowania na moc wynikającego z położenia pedału przyspieszenia.

Tryb jazdy ECO PRO, który można aktywować włącznikiem Driving Experience Control pomoże kierowcy BMW ActiveHybrid 3 w uzyskaniu szczególnie niskiego zużycia paliwa, co przejawi się między innymi w częstszym korzystaniu z całkowicie elektrycznego napędu. Tryb ECO PRO wprowadza zmiany w charakterystykach układu napędowego, w tym przekładni automatycznej, a funkcje i elementy wyposażenia samochodu zasilane energią elektryczną działają tak, by optymalnie wykorzystywać dostępną energię.

Kolejnym rozwiązaniem opracowanym dla potrzeb BMW ActiveHybrid 3 jest tryb jazdy wybiegiem, w którym wyłączenie silnika spalinowego pozwala obniżyć zużycie paliwa – podobnie jak wyłączenie silnika na postoju, lub jazda przez miasto w trybie elektrycznym. Tryb wybiegu pozwala na wyłączenie silnika spalinowego i odłączenie go od półosi napędowych. Od tego momentu BMW ActiveHybrid 3 porusza się wybiegiem bezszelestnie, nie emitując spalin. Nie występuje także hamowanie silnikiem. Dalsze podwyższenie sprawności uzyskano stosując opony o obniżonych oporach toczenia.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 > »

Komentarze