X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

BMW ActiveHybrid 3 - moc i oszczędność

2012-07-10
Strona główna -> BMW -> Serii 3 -> F30 (2012-dziś)

Litowo-jonowe wysokonapięciowe akumulatory umieszczone pod przestrzenią bagażową.
Silnik elektryczny zasilany jest przez wysokonapięciowe akumulatory litowo-jonowe, które także opracowano specjalnie dla BMW ActiveHybrid 3. Pakiet akumulatorów opakowano w wysokowytrzymała obudowę i umieszczono pod powierzchnią bagażnika między nadkolami kół. Zapewnia to akumulatorom świetną ochronę, a samochodowi wzorowe rozłożenie mas na obie osie. Układ chłodzenia akumulatorów został włączony w obieg układu klimatyzacji. Pakiet akumulatorów składa się z 96 ogniw, których efektywna pojemność wynosi 675 Wh.

Oprócz konwencjonalnego układu elektrycznego pracującego pod napięciem 14 V, BMW ActiveHybrid 3 posiada układ pracujący przy wysokim (jak na samochód) napięciu 317 V. Oba układy elektryczne połączone są poprzez przetwornicę napięcia, zapewniając maksimum mocy elektrycznej w różnych możliwych sytuacjach, podwyższając w ten sposób osiągi samochodu i komfort jego użytkowania. Elektryczny silnik trakcyjny oraz sprężarka klimatyzatora zasilane są wyłącznie z akumulatorów litowo-jonowych poprzez układ wysokiego napięcia. Pozwala to na utrzymywanie komfortowej temperatury we wnętrzu także wtedy, gdy silnik spalinowy nie pracuje, na przykład na postoju, w czasie jazdy w trybie elektrycznym, czy w czasie jazdy wybiegiem.

Wyjątkowa jazda: innowacje łączące maksimum osiągów z maksimum sprawności.
Całkowicie elektryczny tryb jazdy dostępny do prędkości 75 km/h. Tryb jazdy wybiegiem z wyłączonym silnikiem spalinowym może być aktywowany do prędkości 160 km/h.

Funkcja start-stop w wersji hybrydowej, przy klimatyzacji działającej na postoju, pozwala obniżyć zużycie paliwa, bez kompromisów w zakresie komfortu termicznego w kabinie.

Integracja elektroniki sterującej pracą układu hybrydowego z systemem nawigacyjnym umożliwia unikalne, aktywne zarządzanie energią.

W hybrydowym BMW 3, technologia BMW ActiveHybrid pozwoliła na jednoczesne odczuwalne zwiększenie przyjemności jazdy samochodem oraz istotne ograniczenie zużycia paliwa i spadek emisji spalin. Precyzyjne jednoczesne sterowanie mocą silnika spalinowego i silnika elektrycznego czyni z jazdy samochodem hybrydowym zapierającą dech przyjemność. BMW ActiveHybrid 3 jest pełną hybrydą, co oznacza możliwość jazdy wyłącznie w trybie elektrycznym, przy zerowej emisji spalin w jeździe miejskiej. Ten sam samochód jest w stanie dostarczyć prawdziwie sportowych wrażeń, mimo tego oszczędzając kilkanaście procent paliwa w porównaniu do BMW 335i oraz 335iA. Stworzona specjalnie na potrzeby tego modelu odmiana technologii BMW ActiveHybrid obniża zużycie paliwa do 5,9 l/100km, a emisję CO2 do 139 g/km (w cyklu pomiarowym obowiązującym w EU).

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 > »

Komentarze