Nakłady związane z pracami badawczymi i rozwojowymi w okresie od stycznia do czerwca zwiększyły się do 1 995 mln euro (2012: 1 701). Dało to wzrost o 17,3 procent w stosunku do roku ubiegłego. Przeznaczone środki wykorzystane zostały przede wszystkim na rozbudowę i odmłodzenie palety produktów. Obok nowego Audi A3 Limousine, które pojawi się w sprzedaży jesienią, Audi wprowadzi w tym roku na rynek również nową A8. Flagowy model czterech ringów stanowi fundament ambicji marki, jako czołowego gracza na rynku. Przykładem tego jest chociażby światowa nowość w technice oświetlenia – reflektory diodowe Audi Matrix czy Audi connect – pakiet rozwiązań wyznaczających nowe standardy w branży motoryzacyjnej. Ponadto modele z rodziny A3, przy zastosowaniu transmisji danych w standardzie LTE, umożliwią większą swobodę komunikacji kierowcy z pojazdem, Internetem i otoczeniem. Dodatkowo przedsiębiorstwo przygotowuje się do wprowadzenia na rynek nowych samochodów z alternatywnymi rodzajami napędu, np. nowej hybrydy typu plug-in. Audi A3 Sportback e-tron będzie dostępne w salonach sprzedaży w 2014 roku. Dzięki tej i innym innowacjom Audi zamierza spełniać wymagane przepisami normy dotyczące emisji CO2 i tym samym zdobyć sympatię klientów na całym świecie.
Wartość płynności netto w wysokości 13 536 mln euro (2012: 13 377) w połowie 2013 roku nieznacznie przewyższała jej wartość w dniu 30 czerwca 2012 roku.
W związku ze wzrostem sprzedaży, przychody koncernu w całym 2013 roku mają przekroczyć poziom przychodów z roku ubiegłego. Pomimo dużych nakładów poniesionych na rozbudowę swojej światowej sieci produkcyjnej oraz zwiększonych wydatków na nowe modele i techniki, przedsiębiorstwo planuje uzyskanie zysku operacyjnego od ośmiu do dziesięciu procent. Stanowi to górny pułap wspomnianego wyżej zakładanego celu strategicznego. Koncern zakłada, że w przyszłości również sfinansuje duże inwestycje w swoich filiach oraz te związane z produktami i nowymi technologiami za pomocą środków pochodzących z bieżącej działalności.
źródło: Audi