X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Audi TT quattro sport concept

2014-03-04
Strona główna -> Audi -> TT -> 8J (2006-dziś)

Silnik 2.0 TFSI przekazuje moment obrotowy do kompaktowej, automatycznej skrzyni biegów S tronic. Dwusprzęgłowa przekładnia błyskawiczne przełącza biegi, dając w ten sposób znakomite przyśpieszenie.

Siły napędowe na jezdnię przenosi stały napęd na cztery koła quattro. By optymalnie rozłozyć ciężar samochodu, elektronicznie sterowane sprzęgło wielopłytkowe z napędem hydraulicznym umieszczono przy tylnej osi. Napęd quattro rozdziela moment obrotowy między osiami, aktywnie go dopasowując w czasie tysięcznych sekundy i czyniąc w ten sposób samochód bardzo dynamicznym.

Podwozie. Audi TT quattro sport concept, dzięki swemu zaawansowanemu podwoziu zapewnia wysoką precyzję prowadzenia. Zawieszenie przednie to konstrukcja McPhersona z aluminiowymi komponentami. Zwarte zestrojenie pojazdu wpłynęło na umieszczenie nadwozia niżej niż w seryjnych modelach TT. 54 procent ciężaru spoczywa na osi przedniej, 46 procent na tylnej. Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESC, który można częściowo lub całkowicie wyłączyć, doskonale uzupełnia sportowe właściwości podwozia. Podczas pokonywania zakrętów uaktywnia się selektywne sterowanie rozkładem momentu obrotowego. Zależnie od potrzeby, moment przekazywany jest z kół toczących się po wewnętrznej stronie zakrętu, na koła zewnętrzne. Dzięki takiemu podziałowi, pojazd wchodzi w zakręt bardzo lekko, precyzyjnie i spokojnie, ułatwiając kierowcy wykonywanie manewru. Zyskuje jednocześnie na dynamice i stabilności.

Karoseria. Decydującą rolę w zachowaniu zasady lekkiej konstrukcji w Audi TT quattro sport concept odgrywa karoseria bazująca na zastosowanej tu koncepcji modułowej, poprzecznej budowy płyty podłogowej (MQB). Jej hybrydowa konstrukcja reprezentuje najwyższy stopień rozwoju karoserii typu Audi Space Frame (ASF). Dodatkowo, w porównaniu do seryjnego modelu TT drugiej generacji, udało się jeszcze bardziej obniżyć środek ciężkości pojazdu.

Przednia część karoserii to stal. Podłoga przedziału pasażerskiego zawiera elementy wykonane z twardych, hartowanych stopów stali, które dzięki swej wysokiej wytrzymałości mogą mieć cienkie ściany, a tym samym mniej ważyć. Górna część przedziału, cała warstwa zewnętrzna karoserii oraz drzwi i pokrywy wykonano z aluminium w trzech typowych dla Audi formach: węzłów odlewanych, tłoczonych profili i blach.

Stylistyka zewnętrzna. Z przodu pojazdu koncepcyjnego dominują płaskie reflektory diodowe Matrix LED i szeroka, pojedynczo obramowana osłona chłodnicy Singleframe. Jej wyraziste obramowanie zdobi u dołu emblemat quattro. Oczka ciemnej siatki grilla mają kształt rombów.

Masywne wloty powietrza, także z kratownicą o oczkach w kształcie rombów i mocno zarysowanych krawędziach, przypominają airboxy. To nawiązanie do kluczowego elementu języka stylistycznego nowego Audi TT: elementy takie jak okna i wnęki kół sprawiają wrażenie niezależnych brył geometrycznych i tworzą charakterystyczne napięcie. Koncepcyjne Audi TT quattro sport concept ma 20-calowe, mocowane centralnie koła i opony typu pół-slick.

Wysuniety znacznie do przodu dyfuzor z tworzywa wzmocnionego włóknem węglowym (CRP), spina przód od spodu i zwiększa siłę nacisku na przednią oś.

« < 1 2 3 > »

Komentarze