X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Audi Sport quattro concept, dane techniczne

2013-09-04
Strona główna -> Audi -> A6 Allroad -> C7 (2012-dziś)

Także koncepcja obsługi skupia się na kierowcy. Wszystkie ważne informacje można odczytać z w pełni cyfrowej deski rozdzielczej. To kolejna charakterystyczna cecha tego nowego pojazdu. Wirtualne wskaźniki są trójwymiarowe. Wielofunkcyjna kierownica daje możliwość przełączania pomiędzy poszczególnymi zegarami.

Prowadzący pojazd może wybrać np. tryb pracy Race (wyścig) z centralnie umiejscowionym prędkościomierzem, informacjami dotyczącymi trakcji i obsługą stopera lub tryb Setup (ustawienia) ze szczegółowymi informacjami na temat trasy. Dodatkowo touchwheel, element charakterystycznego dla Audi systemu MMI, pozwala na łatwe wprowadzanie danych do systemu.

Kolejnym nowym rozwiązaniem jest zintegrowanie panelu obsługi klimatyzacji bezpośrednio z wylotami powietrza wewnątrz samochodu. Taka koncepcja obsługi umożliwia regulację temperatury, siły i strumienia powietrza przy pomocy jednego tylko, wspólnego elementu. Wyświetlacz w wylotach powietrza pokazuje ważne informacje lub dane o ustawieniu klimatyzacji.

Doskonałe osiągi: napęd hybrydowy plug in. Dzięki napędowi hybrydowemu, Audi Sport quattro to coupé o zapierającej dech w piersi dynamice. Jego moc systemowa to 515 kW (700 KM), a systemowy moment obrotowy – 800 Nm. Za pomocą zmodyfikowanej ośmiostopniowej przekładni automatycznej tiptronic, moc jest przekazywana do układu napędowego quattro, którego sportowy mechanizm różnicowy zamontowano przy tylnej osi.

Samochód demonstracyjny wg odpowiedniej normy średnio zadowala się 2,5 litrami paliwa na 100 km i emituje zaledwie 59 g dwutlenku węgla na kilometr.

Funkcję silnika spalinowego spełnia tu czterolitrowa jednostka V8 z podwójnym doładowaniem biturbo. Generuje ona moc 412 kW (560 KM) i moment obrotowy 700 Nm. System zarządzania cylindrami cylinder on demand (COD), który przy obciążeniach częściowych odłącza cztery cylindry, a także system Start-Stop sprawiają, że ten ośmiocylindrowy silnik o głębokim brzmieniu jest niezwykle efektywny.

Pomiędzy silnikiem benzynowym TFSI, a skrzynią biegów zamontowano tarczowy silnik elektryczny o mocy 110 kW i momencie obrotowym 400 Nm. Potrzebną do funkcjonowania energię pobiera z chłodzonego cieczą akumulatora litowo-jonowego, mogącego zmagazynować 14,1 kWh. Ładowanie odbywa się za pomocą skonstruowanego przez Audi urządzenia, tzw. Wallbox, które dzięki swojemu inteligentnemu zarządzaniu ładowaniem zapewnia optymalny dopływ energii do akumulatora. W trybie jazdy wyłącznie na napędzie elektrycznym, Audi Sport quattro concept może pokonać odcinek długości do 50 km. Inteligentne zarządzanie reguluje współpracę obu silników zależnie od potrzeb. Kierowca może wybrać jeden z kilku trybów napędu.

« < 1 2 3 4 5 > »

Komentarze