X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Audi S3 Cabriolet - dane techniczne

2014-02-19
Strona główna -> Audi -> A3 -> (2012-dziś)

Dynamika w wydaniu Audi: podwozie. Dzięki swym spontanicznym, precyzyjnym reakcjom i wysokiej stabilności, podwozie perfekcyjnie współgra z dynamicznym charakterem Audi S3 Cabriolet. Podział obciążeń między osią przednią i tylną (56:44) jest doskonale rozłożony. Zrównoważenie to także efekt pozycji montażowej silnika (zamontowano go w pochyleniu do tyłu większym niż dotychczas) oraz przesunięcia przedniego zawieszenia ku przodowi pojazdu. Oba rozwiązania zaczerpnięto z koncepcji modułowej, poprzecznej budowy płyty podłogowej koncernu Audi. Ramę pomocniczą silnika i przeguby przedniego zawieszenia wykonano z aluminium. Oś tylna to konstrukcja czterowahaczowa.

W porównaniu z Audi A3 Cabriolet, karoserię Audi S3 Cabriolet, dzięki sportowemu podwoziu S, zawieszono o 25 mm niżej. Zębatka progresywnego wspomagania układu kierowniczego, będącego elementem wyposażenia seryjnego, jest tak zestopniowana, że jego przełożenie wraz ze skrętem kół staje się bardziej bezpośrednie. W ten sposób sportowy charakter i komfort doskonale się uzupełniają. Obecność progresywnego wspomagania układu kierowniczego z napędem elektromechanicznym i dopasowaniem działania do prędkości, daje możliwość zamontowania różnych opcjonalnych systemów wsparcia.

Seryjne Audi S3 Cabriolet jeździ na oponach w rozmiarze 225/40 R18, na aluminiowych pięcioramiennych obręczach 8J x 18 ze srebrną, polerowaną na wysoki połysk powierzchnią. By zredukować ich ciężar, koła wytwarzane są w technice tłoczenia kształtowego aluminium. Na życzenie, Audi montuje również inne obręcze o średnicy 18 lub 19 cali.

Przednie tarcze hamulcowe o średnicy 340 mm wydają się być bardzo duże. Ich czarne, lakierowane zaciski hamulcowe – opcjonalnie także czerwone – zdobi emblemat S3. Elektromechaniczny hamulec postojowy zintegrowano z układem hamulcowym tylnej osi. W Audi S3 Cabriolet zastosowano również kolejną generację elektronicznego systemu stabilizacji toru jazdy ESC. Jeszcze przed osiągnięciem wartości granicznych, koła toczące się po wewnętrznej stronie zakrętu są niezauważalnie, lekko przyhamowywane. Poprawia to zwrotność samochodu i uzupełnia w ten sposób działanie napędu quattro.

Montowany seryjnie system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, kontroluje sposób pracy silnika i układu przeniesienia napędu, a także wsparcie układu kierowniczego oraz działanie przekładni S tronic. Kierowca sam określa, czy systemy te mają pracować w trybie comfort, auto, dynamic, efficiency czy individual. System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select wpływa także na dostępny opcjonalnie, elektromagnetyczny system kontroli zawieszenia Audi magnetic ride.

Super czerń: wnętrze. Wnętrze Audi S3 Cabriolet, całe skąpane w czerni, sprawia niezmiernie przejrzyste i eleganckie wrażenie. Jak w każdym Audi, obsługa nowego S3 Cabriolet jest prosta i intuicyjna, a jakość wykończenia wręcz idealna. Z tyłu pojazdu mieszczą się dwie dorosłe osoby, a komfortowe wejście ułatwia ich wsiadanie i wysiadanie. Bagażnik o pojemności 285 litrów można powiększyć po złożeniu oparć. Przy złożonym dachu, jego pojemność wynosi 245 litrów.

« < 1 2 3 4 5 > »

Komentarze