X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Audi S3 Cabriolet - dane techniczne

2014-02-19
Strona główna -> Audi -> A3 -> (2012-dziś)

Super atleta: silnik 2.0 TFSI. Audi S3 Cabriolet napędza benzynowa jednostka 2.0 TFSI. Najwyższa moc silnika - 221 kW (300 KM), osiągalna jest pomiędzy 5500 a 6200 obr./min. W zakresie pomiędzy 1800 a 5500 obr./min, motor generuje moment obrotowy 380 Nm. Tak zestopniowana jednostka napędowa, w połączeniu z automatyczną przekładnią S tronic sprawia, że od 0 do 100 km/h Audi S3 Cabriolet rozpędza się w 5,4 sekundy, a jego maksymalna, ograniczona elektronicznie prędkość, wynosi 250 km/h. Ciężar własny Audi S3 Cabriolet to zaledwie 1620 kg. Wiele elementów przedziału pasażerskiego wykonano z bardzo twardych stopów stali, a maskę silnika z aluminium.

Silnik 2.0 TFSI z turbo doładowaniem i pojemnością skokową 1984 cm3 (przekrój cylindra x suw tłoków 82,5 x 92,8 mm) to prawdziwie sportowa jednostka. Wytrzymałe aluminiowe tłoki i wzmocnione korbowody przenoszą moc na wał korbowy. Wykonana z twardego, a jednocześnie lekkiego stopu aluminiowo-krzemowego głowica silnika, łączy wysoką wytrzymałość i odporność na wysokie temperatury z niewielkim ciężarem. Dwa wałki wyrównoważające gwarantują wysoką kulturę pracy jednostki napędowej.

Dzięki swemu dynamicznemu charakterowi, ten czterocylindrowy silnik gwarantuje niezapomniane przeżycia podczas jazdy. Jeśli montowany seryjnie system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select pracuje w trybie dynamic, to jednostka dynamicznie reaguje na naciśniecie pedału gazu. Jednocześnie rosną obroty, a automatyczna przekładnia S tronic szybciej zmienia biegi. Przy rosnącej liczbie obrotów i zwiększającym się obciążeniu otwierają się też klapy różnicujące dźwięki w układzie wydechowym.

Turbosprężarka wytwarza ciśnienie ładowania do wartości 1,2 bara, a efektywny intercooler znacznie obniża temperaturę sprężonego powietrza. Tzw. klapy drumble (z ang. drall i tumble) wprawiają wpływające powietrze w odpowiednią rotację. Po stronie zaworów ssących możliwa jest zmiana położenia krzywek wlotu na wałku rozrządu o 60 stopni kąta obrotu wału korbowego, a po stronie zaworów wydechowych – o 30 stopni. Dodatkowo, system zmiennego skoku zaworów Audi valvelift system (AVS) dwustopniowo zmienia skok zaworów.

Według testów zużycia paliwa NEDC, Audi S3 Cabriolet z przekładnią S tronic potrzebuje zaledwie 7,1 l benzyny na 100 km. Emituje przy tym 165 g dwutlenku węgla na kilometr. Tak dobry wynik to efekt zastosowania rozwiązań składających się na modułowy system efektywności Audi. Na szczególną uwagę zasługuje tu dodatkowy wtrysk paliwa do kolektora dolotowego, zastępujący bezpośredni wtrysk benzyny FSI w momentach, gdy jednostka obciążona jest częściowo. Takie rozwiązanie redukuje zużycie paliwa i emisję cząstek stałych.

System zarządzania temperaturą to również przykład najnowocześniejszego rozwiązania technicznego. Dwa zawory przesuwano-brotowe, połączone ze sobą w jeden moduł, regulują przepływ i temperaturę cieczy chłodzącej. Chłodzony cieczą kolektor wylotowy zintegrowano z głowicą silnika. Rozwiązanie to obniża temperaturę spalin oraz redukuje zużycie paliwa przy pełnym obciążeniu. Kolejnym efektywnym rozwiązaniem technicznym jest szybkie rozgrzewanie silnika przy zimnym starcie. Redukująca tarcie powłoka płaszczy tłoków, łożyska obu dodatkowych wałków wyrównoważających, regulowana pompa olejowa, która zużywa tyle oleju, ile akurat potrzeba, oraz system Start-Stop, to dodatkowe elementy podkreślające efektywnościowe myślenie konstruktorów Audi.

« < 1 2 3 4 5 > »

Komentarze