X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Audi RS 5 Cabriolet, dane techniczne

2012-09-06
Strona główna -> Audi -> A5

Podwozie. Podwozie Audi RS 5 Cabriolet jest złożone technicznie. Zarówno pięciowahaczowa oś przednia, jak i samonośna oś tylna z wahaczami trapezowymi, wykonane są z aluminium. Uzależnione od prędkości, elektromechaniczne wspomaganie kierownicy pracuje bezpośrednio, delikatnie i bardzo efektywnie. Karoseria zawieszona jest o 20 mm niżej niż w modelu Audi A5 Cabriolet. Łożyska są sztywniejsze, a stabilizatory większe. Dziesięcioramienne, wykute z aluminium koła wielkości 9 x 19 cali z oponami w rozmiarze 265/35 montuje się seryjnie. Na życzenie dostępne są koła 20 calowe, do wyboru w jednej z trzech atrakcyjnych form i z oponami w rozmiarze 275/30.

Układ hamulcowy składa się z wentylowanych od wewnątrz, perforowanych tarczy o falistym kształcie, który przyczynia się do redukcji ciężaru samochodu. Przednie tarcze mają średnicę 365 mm. Falisty kontur zewnętrzny tarczy o niskim współczynniku tarcia zmniejsza masę nieresorowaną o ok. trzy kilogramy. Tarcze połączone są przy pomocy trzpienia z aluminiowymi bębnami nośnymi – jest to koncepcja zapożyczona ze sportów motorowych. Zaciski są polakierowane na czarno, przednie mają po osiem tłoków. Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESC posiada tryb sportowy. Można go też całkowicie wyłączyć. Na życzenie, Audi montuje na przedniej osi wzmacniane włóknem węglowym tarcze ceramiczne z sześciotłokowymi zaciskami.

System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select jest elementem wyposażenia seryjnego modelu RS 5 Cabriolet. Dzięki niemu, kierowca może samodzielnie, wybierając między trybami comfort, auto i dynamic, ustawić sposób funkcjonowania wspomagania układu kierowniczego, siedmiostopniowej przekładni S tronic, przepustnic i klap różnicujących dźwięki wydawane przez układ wydechowy. Jeśli na pokładzie pojazdu znajduje się system nawigacji MMI, to system posiada dodatkowo jeszcze tryb individual.

Sterowanie sportowym mechanizmem różnicowym, tempomatem z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control oraz dynamicznym układem kierowniczym, którego funkcjonowanie jest powiązane z prędkością jazdy, może również odbywać się z wykorzystaniem systemu MMI.

Kolejnym elementem opcjonalnym, sterowanym za pomocą systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, jest sportowe podwozie plus z układem Dynamic Ride Control (DRC). Jest to czysto mechaniczny system, pozbawiony jakichkolwiek opóźnień w działaniu. Po dwa amortyzatory, ułożone po przekątnej, są połączone ze sobą za pomocą przewodów olejowych i zaworu olejowego. Podczas szybkiego pokonywania zakrętów, system wspomaga amortyzowane koło przednie, znajdujące się po zewnętrznym łuku zakrętu. Amortyzatory mogą funkcjonować w jednym z dwóch trybów.

« < 1 2 3 4 5 > »

Komentarze