X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Audi podsumowuje udany rok 2012

2012-12-20
Strona główna -> Audi -> R8

Audi Q5. W roku 2012 na rynku pojawiło się także zmodernizowane Audi Q5. Sportowa stylistyka tego modelu została teraz odświeżona i zyskała jeszcze bardziej wyrazisty charakter. W odnowionym Audi Q5 zużycie paliwa zmniejszyło się nawet o 15 procent, pomimo że większość silników zyskało dodatkową moc. Wszystkie trzy oferowane jednostki napędowe TDI, jak i dwa motory TFSI, łączą w sobie zalety bezpośredniego wtrysku i turbodoładowania. Szczególne miejsce w tej serii modelowej przysługuje Audi Q5 hybrid quattro. To pierwszy w segmencie premium SUV o napędzie hybrydowym, w którym seryjnie montowany jest akumulator litowo-jonowy. Silnik 2.0 TFSI o mocy 155 kW (211 KM) i silnik elektryczny o mocy do 40 kW (54 KM) stanowią napęd tego auta, generując łączną moc 180 kW (245 KM) i moment obrotowy 480 Nm.

Audi A6 allroad quattro. Trzecia generacja A6 allroad quattro, która na drogi wjechała wiosną, kontynuuje najlepsze tradycje modeli z lat 2000 i 2006, rozwijając jednocześnie swoje możliwości. Nowe A6 allroad quattro, bazujące na modelu A6 Avant, pozwala cieszyć się jazdą po bezdrożach, oferując przy tym najwyższy komfort i innowacyjne rozwiązania techniczne. Co więcej, w porównaniu ze swoim poprzednikiem, nowe A6 allroad quattro zużywa nawet o 20 procent mniej paliwa. A6 allroad quattro różni się od A6 Avant m.in. szerszymi błotnikami, prześwitem większym o 6 cm oraz wykonaną ze stali osłoną podwozia z przodu i z tyłu. Rozwiązania te oraz stały napęd na cztery koła quattro, podkreślają terenowe zacięcie samochodu.

Audi RS 6 Avant. Końcówka roku przyniosła kolejną „mocną” premierę. Nowe Audi RS 6 Avant to sportowe auto o doskonałych osiągach, które można użytkować na co dzień. Jego charakter i konsekwentna sportowa stylistyka są dziełem quattro GmbH, jednej ze spółek należących do Audi AG. Skrót RS podkreśla, że oznaczone nim modele posiadają mocną jednostkę napędową, stały napęd na cztery koła i cechują się ekstremalną dynamiką jazdy, oszczędnością formy oraz doskonałymi właściwościami użytkowymi. RS 6 Avant, wyposażone w wysoce efektywny silnik 4.0 TFSI, stanowi ukoronowanie gamy modelowej Audi. Nowy model jest lżejszy i silniejszy niż jego poprzednik, a jego osiągi są jeszcze lepsze. Od zera do 100 km/h przyspiesza w czasie 3,9 s., a na życzenie klienta prędkość maksymalna wynosić może nawet 305 km/h. Jednostka napędowa generuje moc 412 kW (560 KM), zużywa jednakże średnio tylko 9,8 l paliwa na 100 km.

Audi R8. W mijającym roku w ofercie Audi pojawił się także supersportowy model R8, który w wersji R8 V10 plus o mocy 404 kW (550 KM) przyspiesza od zera do 100 km/h w czasie 3,5 s. Dzięki ultralekkiej konstrukcji Audi, ciężar własny topowego modelu serii R8 wyposażonego w manualną skrzynię biegów nie przekracza 1570 kg.

Sporty motorowe. Audi od wielu lat jest wiodącym producentem samochodów w sportach motorowych. Wystarczy wspomnieć sukcesy rajdowe Audi quattro w latach osiemdziesiątych, czy też zwycięstwa ostatnich lat w wyścigach długodystansowych. W sezonie 2012, Audi umocniło swoją pozycję wprowadzając do stawki samochodów wyścigowych Audi R18 e-tron quattro, pierwszy wyczynowy model z napędem hybrydowym. W najważniejszym i najbardziej prestiżowym wyścigu dwudziestoczterogodzinnym, na torze Le Mans, ten właśnie model nie miał sobie równych i wywalczył jedenaste już w tej imprezie zwycięstwo dla Audi.

Sukcesy odnosił także inny sportowy model Audi – R8 LMS ultra. Załogi jadące takimi bolidami wygrywały dwudziestoczterogodzinne wyścigi na torach Nürburgring w Niemczech, w Zolder i w Spa w Belgii oraz dwunastogodzinny wyścig w australijskim Bathurst. Wprowadzona w tym sezonie wersja ultra modelu R8 LMS, jest jeszcze lżejsza, szybsza i efektywniejsza. Co ciekawe, ten wyścigowy samochód w ponad 50 procentach bazuje na modelu seryjnym Audi R8.

Cztery Audi R8 LMS i zwycięskie auto wyścigu w Le Mans, Audi R18 e-tron quattro, objechały w sumie prawie pół świata. Podczas pięciu serii wyścigów, bolidy łącznie pokonały dystans 17 767,898 km. To długość odpowiadająca 44 procentom obwodu kuli ziemskiej. Do tego dochodzą cztery kolejne zwycięstwa w nowych Mistrzostwach Świata w Wyścigach Długodystansowych (WEC), odbywających się pod egidą Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA) oraz zdobycie tytułów dla najlepszego kierowcy i najlepszego producenta.

« < 1 2 3 > »

Komentarze