X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Audi nanuk quattro concept

2013-09-11
Strona główna -> Audi -> A6 Allroad -> C7 (2012-dziś)

Podczas jazdy z małymi i średnimi prędkościami, tylne koła obracają się nawet o dziewięć stopni w kierunku przeciwnym do ruchu kół przednich. Wirtualnie skraca to rozstaw osi o ok. 100 cm, a średnica zawracania zmniejsza się do ok. dziesięciu metrów. Pojazd jest też bardziej zwrotny podczas manewrowania. Audi nanuk quattro concept spontanicznie reaguje na ruchy kierownicą, a pokonywanie zakrętów prawie nie wymaga wysiłku.

Przy wyższej prędkości, system obraca tylne koła o 2,5 stopnia w tym samym kierunku co koła przednie. Dzięki tak wirtualnie, o ok 140 cm, przedłużonemu rozstawowi osi, poprawia się stabilność jazdy. Podczas jazdy po autostradzie pojazd demonstracyjny pewnie trzyma się drogi i może z dużą prędkością pokonywać zakręty oraz wykonywać ewentualne nagłe manewry, zachowując przy tym dużą stabilność.

Precyzyjny i bezkompromisowy: Stylistyka zewnętrzna. Rozstaw osi Audi nanuk quattro concept wynosi 2710 mm, a długość – 4541 mm. Szerokość auta to 1990 mm, a wysokość 1337 mm. Element nośny karoserii stanowi lekki szkielet Audi Space Frame (ASF) zrobiony z aluminium. Polakierowane na ostrą czerwień komponenty z tworzywa wzmocnionego włóknem węglowym (CRP) składają się na zewnętrzną warstwę karoserii. Mówiąc slangiem, są „odjazdowe“, bezkompromisowe i kanciaste. Na pierwszy rzut oka, Audi nanuk quattro concept to dynamiczna sylwetka spoczywającą na dużych kołach. Taka koncepcja, to zupełnie nowy rozdział w języku stylistycznym Audi.

Przód auta zdobi płaska, sześciokątna osłona chłodnicy Singleframe. Okala ją pojedyncze obramowanie z aluminium.

Przy starcie, dynamiczne światła do jazdy dziennej podkreślają dobitnie, że ten oryginalny pojazd to Audi. Światła pełnią też funkcję kierunkowskazów ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania. Zastosowane tu nowe reflektory diodowe Audi Matrix LED sprawiają, że w zależności od tego czy jedziemy na światłach mijania, czy na drogowych, pojazd wygląda jakby się zmieniał. Podczas jazdy na światłach mijania wydaje się być dobrze widoczny i otwarty, a gdy jedzie na światłach drogowych, wygląda na obniżony i skoncentrowany.

Duże przednie wloty powietrza zostały lekko przesunięte ku tyłowi. Trzy pionowe pręty wzmacniające dzielą i strukturyzują ich wnętrze. W krawędzi zamykającej zderzak u dołu, również umieszczono wlot powietrza. Logo Audi zamontowano na osłonie chłodnicy Singleframe.

Patrząc na Audi nanuk quattro concept z boku, zauważymy przede wszystkim kontury błotników. Kontur błotnika przedniego to ostra krawędź blistera – klasyczna cecha języka stylistycznego Audi. Kontur tylny z kolei, wygląda jak fala przepływająca ponad kołem. Okna są niskie. Słupek C pod niedużym kątem opada ku tyłowi. U dołu boków pojazdu, bardzo szerokie osłony przykrywają progi.

Drzwi wyglądają niczym wyrzeźbione. Ich górna i dolna część wyraziście wysuwa się na pierwszy plan, strefa środkowa jest lekko wklęsła. Otwierają się ukośnie w górę. Niewielkie kamery osadzone w profilach o kształcie skrzydeł zastąpiły lusterka boczne. Za krawędzią drzwi, po obu stronach, znajdują się duże, pionowe wloty powietrza, wyglądem przypominające te ze sportowego Audi R8. Wloty doprowadzają powietrze do silnika V10 TDI. Mniejsze wloty umieszczone za bocznymi oknami są ruchome i służą do wentylacji komory silnika.

« < 1 2 3 > »

Komentarze