X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Audi A6 C6 dane techniczne

2004-05-26
Strona główna -> Audi -> A6 -> C6 (2004-2010)

Układ kierowniczy. Nowe A6 seryjnie wyposażone jest w hydrauliczną zębatkową przekładnię kierowniczą z zależnym od prędkości jazdy systemem wspomagania kierownicy - Servotronic. Cel konstrukcyjny: uzyskanie maksymalnie sportowej precyzji układu kierowniczego i wzrostu komfortu kierowania. Dzięki udoskonalonemu systemowi Servotronic używanie małych sił do kierowania podczas parkowania jest tak samo oczywiste jak wysoka precyzja kierowania i jednoznaczna powracalność kół przy dużych prędkościach jazdy. Kinematyka układu kierowniczego została opracowana tak, aby promień skrętu pomimo zwiększonego rozstawu kół i napędzania osi przedniej nie był większy niż w porównywalnych limuzynach z napędem tylnym.

Wysokość położenia koła kierownicy nowego Audi A6 daje się przestawiać o 40 mm, a przemieszczenie osiowe może być regulowane w zakresie 50 mm. Intensywne zabiegi konstrukcyjne przy dopracowaniu detali kolumny kierowniczej i połączeniu jej z karoserią sprawiły, że prawie całkowicie wyeliminowane zostały drgania na kole kierownicy i są praktycznie niewyczuwalne przez kierowcę.

Wraz z debiutem nowej generacji A6, do klasy wyższej wkracza także nowa generacja koła kierownicy. Szkielet - niewidzialny dla kierowcy - jest wykonany z ciśnieniowego odlewu magnezu - materiał, który pozytywnie wpływa zarówno na redukcję ciężaru jak i zwiększenie sztywności. Trzy- i czteroramienne koła kierownicy są już na pierwszy rzut oka rozpoznawalne dzięki pokrywie Airbagu, którą zdobi charakterystyczny trapez – taki jak na osłonie chłodnicy. Kierownicę można wybrać - w zależności od osobistego upodobania - z okładziną drewnianą lub skórzaną (seryjnie). Wszystkie warianty koła kierownicy można opcjonalnie zamówić jako kierownice wielofunkcyjne i z wiosełkami przełączającymi tiptronic. Wielofunkcyjna kierownica czteroramienna może być na życzenie wyposażona w podgrzewanie.

Układ hamulcowy. Do potencjału mocy nowych modeli A6 dopasowany został również układ hamulcowy. Już najmniejsze silniki współpracują z układem 16-calowym, a najsilniejszy ośmiocylindrowy silnik 4.2 posiada 17-calowy układ hamulcowy. Średnica tarczy hamulcowej kół przednich wynosi 314 milimetrów w A6 2.4 i 2.0 TDI lub 321 milimetrów w 3.2 FSI i 3.0 TDI (A6 4.2 quattro: 347 mm). Tylne tarcze hamulcowe posiadają średnicę 302 mm (A6 4.2 quattro: 330 mm).

Przy dużym obciążeniu hamulców możliwa jest redukcja poziomu temperatury tarcz o przeszło 100 stopni; gwarantuje to zwiększenie rezerw wydajności hamulców. Uruchomienie systemu następuje za pośrednictwem wzmacniacza siły hamowania o dwustopniowej charakterystyce wzmocnienia. Dzięki niemu kierowca odczuwa sportowo-sztywne działanie pedału hamulca i doskonałe dozowanie siły hamowania. Przy hamowaniu komfortowym z małymi i średnimi opóźnieniami, przełożenie wzmacniacza siły hamowania ma współczynnik 5,5 i gwarantuje bardzo dobre dozowanie siły hamowania. Powyżej zdefiniowanego progu przełożenie zostaje zwiększone do wartości współczynnika 12. W ten sposób następuje wzrost opóźnienia, nieproporcjonalny do siły nacisku na pedał hamulca – zdecydowany plus dla sportowego stylu jazdy.

Bezpieczeństwo w wyposażeniu seryjnym: nowa generacja ESP. Wszystkie Audi A6 są wyposażone w najnowszej generacji elektroniczny program stabilizacji toru jazdy: ESP 8 firmy Bosch. Obejmuje on system przeciwblokujący ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania EBV i hydraulicznym asystentem hamowania do automatycznego zwiększania siły hamowania podczas awaryjnych, nagłych hamowań. Regulacja przeciwpoślizgowa ASR i elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego EDS wspólnie z regulatorem momentu żyroskopowego tworzą fundament bezpieczeństwa systemu ESP. Zmiany konstrukcyjne wprowadzono zarówno w elektronice jak i w hydraulice systemu. Nowa regulacja ciśnienia umożliwia jeszcze bardziej precyzyjne i stosowne do sytuacji działanie stabilizujące układu ESP.

Nowa jest również -zintegrowana z ESP - funkcja oczyszczania tarcz hamulcowych. Dba ona o utrzymywanie suchych tarcz hamulcowych na mokrych drogach, także gdy kierowca przez dłuższy czas nie hamował. W tym celu klocki hamulcowe są w regularnych odstępach czasu, za pomocą niewielkiego ciśnienia hydraulicznego, dosuwane do tarcz hamulcowych: efektem jest bardziej spontaniczne działanie hamulców także przy deszczowej pogodzie. Po raz pierwszy nowe Audi A6 zostało wyposażone w dwustopniowy przycisk dezaktywacji ESP. Krótkie naciśnięcie wyłącza tylko regulację przeciwpoślizgową ASR – w głębokim śniegu albo szutrze niekiedy konieczna czynność, aby móc ruszyć z miejsca. Dłuższe naciśnięcie wyłącza natomiast ESP we wszystkich sytuacjach pracy, umożliwia w ten sposób – na przykład podczas jazdy na torze wyścigowym – celowy poślizg samochodu przez uruchomienie hamulca. Aktywne zostają jednak funkcje EDS i ABS.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > »

Komentarze