niskich temperaturach mają jeszcze większy wpływ na bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego. Trenerzy Szkoły Jazdy Renault przypominają najważniejsze reguły ekojazdy.
Szybka jazda tylko pozornie skraca czas dojazdu do celu, bardzo widocznie jednak podnosi zużycie paliwa i wpływa na zanieczyszczenie środowiska, a przede wszystkim bezpieczeństwo na drodze. Mimo, że większość Polaków deklaruje stosowanie reguł ekojazdy, to większość łamie jej podstawowe zasady. Ekojazda to płynna jazda, przynosząca wymierne korzyści w postaci oszczędności od 5 do nawet 25% paliwa, zmniejszenia kosztów eksploatacji, redukcji emisji gazów cieplarnianych oraz zwiększenia bezpieczeństwa i komfortu jazdy – mówi Zbigniew Weseli, dyrektor Szkoły Jazdy Renault.
Jedną z najważniejszych zasad ekojazdy jest płynna jazda ze stałą prędkością, bez nagłego przyspieszania i hamowania – radzą trenerzy Szkoły Jazdy Renault. Bieg należy zmieniać na wyższy tak szybko, jak tylko jest to możliwe. Powinno się więc redukować biegi, gdy obroty spadają do ok. 1 000 obr./min, a zmieniać bieg na wyższy, gdy prędkość obrotowa osiąga ok. 2 000 obr./min w silnikach wysokoprężnych i ok. 2 400 obr./min w silnikach benzynowych. Pamiętajmy, że z prędkością 50 km/h powinno się jechać na czwartym lub piątym biegu. Podczas jazdy zaleca się przyspieszanie poprzez wciśnięcie 3/4 pedału gazu. Ważne też, aby nie “wrzucać luzu” podczas dojeżdżania do skrzyżowania lub zatrzymywania się. W czasie postoju dłuższego niż 1 minuta warto wyłączać silnik samochodu.
Do zwiększenia spalania przyczynia się niepotrzebne obciążenie samochodu, więc warto opróżnić bagażnik i bez potrzeby nie jeździć z zamontowanym na dachu boksem. Nie zapominajmy o regularnym sprawdzaniu ciśnienia w oponach, gdyż jego nieprawidłowy poziom ma wpływ na ilość zużywanego paliwa – dodają trenerzy Szkoły Jazdy Renault.
źródło: Renault
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.