Fiesta i Funkcja Emergency Assistance

Z badania przeprowadzonego na zlecenie Forda wynika, że w ciągu ostatnich pięciu lat 75 procent Europejczyków wyjechało samochodem do kraju, w którym w razie wypadku nie byłoby w stanie nawiązać połączenia alarmowego w lokalnym języku.*

Opracowana przez Forda funkcja Emergency Assistance, która jest oferowana w nowym Fordzie Fiesta, umożliwia powiadomienie o wypadku lokalnych operatorów służb ratowniczych w 26 językach odpowiednich dla 40 regionów europejskich – to więcej, niż w jakiejkolwiek innej konkurencyjnej technologii.

„System SYNC z funkcją Emergency Assistance zostaje aktywowany zaraz po zderzeniu, w wyniku którego pasażerowie mogą być nieprzytomni, ranni lub zdezorientowani,” powiedział Christof Kellerwessel, główny inżynier ds. systemów elektrycznych i elektronicznych, Ford of Europe. „W takiej sytuacji trudno wykonać połączenie alarmowe w ojczystym języku, nie wspominając już o języku obcym.”

Funkcja Emergency Assistance, oferowana standardowo w połączeniu z aktywowanym głosem samochodowym systemem komunikacji SYNC, wykorzystuje informacje przekazywane przez pokładową jednostkę GPS, a także mapy i sieć telefonii mobilnej, aby określić miejsce wypadku i wybrać odpowiedni język, w którym zostanie przekazana wstępna wiadomość głosowa o zaistniałej sytuacji.

System wybiera następnie europejski numer alarmowy 112 za pośrednictwem systemu Bluetooth telefonu komórkowego kierowcy. W oparciu o współrzędne miejsca wypadku system może nawet wybrać odpowiedni język powiadomienia w krajach, w których obowiązuje więcej, niż jeden język urzędowy.

Proces ustanawiania połączenia z numerem ratunkowym inicjuje aktywacja poduszki powietrznej lub odcięcie pompy paliwowej. Przed wykonaniem połączenia system daje podróżującym czas na dezaktywację, gdyby okazało się, że specjalistyczna pomoc nie jest potrzebna. Funkcja umożliwia bezpośrednie połączenie operatora z podróżującymi poprzez zestaw głośnomówiący lub przekierowanie połączenia na telefon komórkowy, jeśli na przykład kierujący opuści pojazd wraz ze swoim telefonem.

Sondaż przeprowadzony w Europie na zlecenie Forda na grupie ponad 3000* osób dowodzi, iż w ciągu ostatnich pięciu lat ponad 75 procent ankietowanych wyjechało samochodem (jako kierowca lub pasażer) do kraju, w którym w razie wypadku nie byłoby w stanie nawiązać połączenia alarmowego w lokalnym języku. Takiej odpowiedzi udzieliło 84 respondentów z Niemiec, 75 procent z Wielkiej Brytanii i Rosji, 73 procent z Włoch i 72 procent z Francji i Hiszpanii. 10 procent przyznało również, że w tym czasie uczestniczyło w wypadku drogowym.

„Funkcje systemu, który pomaga podróżującym w razie wypadku, wykonując połączenie awaryjne z odpowiednimi służbami w języku odpowiednim dla danego regionu w Europie są bezcenne,” dodał Kellerwessel.

Ford wspiera wykorzystanie systemu SYNC Emergency Assistance przez operatorów numerów awaryjnych poprzez opracowanie wielojęzycznej internetowej bazy danych.

*Ankieta przeprowadzona na zlecenie Forda w październiku 2012 roku przez TNS na grupie 3 165 osób w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Francji, Rosji, we Włoszech oraz w Hiszpanii.

 

CZYTAJ DALEJ  Autostrady i mistrzowie lewego pasa

źródło: Ford

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *