VW up! i Beetle – crash testy

Europejska organizacja ochrony konsumentów Euro NCAP (European New Car Assesment Programme) poddała testom nowego up! i Beetle oceniając ochronę pasażerów, bezpieczeństwo dzieci, ochronę pieszych oraz systemy poprawiające bezpieczeństwo. Wyniki są doskonałe: pięć gwiazdek dla obu nowych Volkswagenów.

Oba samochody uzyskały maksymalne noty pod względem bezpieczeństwa pasażerów na wszystkich miejscach siedzących, niezależnie od wzrostu kierowcy i pasażera. Oceniane były rezultaty testów zderzenia czołowego i bocznego, testu zderzenia ze słupem oraz tak zwanego testu whiplash, w którym badane jest obciążenie odcinka szyjnego kręgosłupa przy uderzeniu w tył samochodu. Również testy z manekinami dzieci w wieku 18 miesięcy i 3 lat potwierdziły optymalną ochronę w obu Volkswagenach.

Bardzo dobre wyniki uzyskały up! i Beetle w dziedzinie wyposażenia mającego wpływ na bezpieczeństwo. Euro NCAP szczególnie dobrze oceniło seryjną sygnalizację zapięcia pasów na wszystkich miejscach siedzących i seryjne ESP. Dodatkowo Euro NCAP uwzględniło rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo czynne. W rezultacie up! oprócz swoich pięciu gwiazdek otrzymał także Advanced Award za funkcję awaryjnego hamowania w mieście. Tym samym małe auto Volkswagena zdecydowanie wyprzedziło swoich bezpośrednich konkurentów – pięciu gwiazdek i wyróżnienia Advanced Award nie otrzymał dotychczas żaden samochód tej klasy. Volkswagen up! jest zatem najlepszy w klasie także w kwestiach bezpieczeństwa.

Funkcja awaryjnego hamowania w mieście (element wyposażenia dodatkowego) aktywuje się automatycznie przy prędkości między 5 a 30 km/h. Za pomocą czujnika laserowego (umieszczonego w górnej części przedniej szyby) monitoruje obszar o promieniu 10 m przed up! rozpoznając ewentualne zagrożenie kolizją. Jeżeli wystąpi ryzyko uderzenia w nieruchomy lub poruszający się w tym samym kierunku obiekt, a kierowca nie zareaguje, zwiększone zostanie ciśnienie w układzie hamulcowym. Drugi stopień działania systemu to zwiększenie czułości hydraulicznego asystenta hamulców. Zależnie od sytuacji, na trzecim etapie system zainicjuje automatyczne hamowanie z pełną siłą aż do zupełnego zatrzymania pojazdu lub w przypadku, gdy kierowca wciśnie pedał hamulca niewystarczająco mocno – zwiększy siłę działania hamulców. W zależności od prędkości jazdy i sytuacji funkcja hamowania awaryjnego, poprzez automatyczne przyhamowanie, pozwala zmniejszyć skutki wypadku lub nawet całkowicie uniknąć zderzenia.

CZYTAJ DALEJ  Nie trać głowy na drodze

 

Po modelach Golf, Golf Cabriolet, Jetta, Passat, Polo, Scirocco, Sharan i Tiguan nowy up! i Beetle są kolejnymi modelami Volkswagena, które zdobyły maksymalną notę 5 gwiazdek w testach Euro NCAP. To dowód, że bezpieczeństwo ma dla Volkswagena priorytetowe znaczenie i to niezależnie od wielkości samochodu.

 

 

 

źródło: Volkswagen

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *