Pięć gwiazdek dla nowego Sorento

Stopień ochrony pasażerów dorosłych oceniono na 87 procent, stopień ochrony dzieci na 84 procent, a na 71 procent oceniono doskonałość wyposażenia wspomagającego bezpieczeństwo. Wyniki te plasują nowe Sorento wśród najbezpieczniejszych pojazdów kategorii SUV.

„Ostatnie wyniki testów Euro NCAP to kolejny krok milowy w historii Kia. To już trzeci 5-gwiazdkowy wynik dla naszego nowego modelu i doskonałe nawiązanie do najwyższej oceny przyznanej cee’dowi w roku 2007** oraz Soulowi w roku bieżącym. Tworząc nowe Sorento robiliśmy wszystko aby sprostało ono lub wręcz przewyższyło oczekiwania klientów pod każdym względem, w tym także i bezpieczeństwa.” – powiedział Benny Oeyen, dyrektor marketingu Kia Motors Europe – „Nowe Sorento powstało w ośrodku R&D Namyang. Inżynierowie tam pracujący tworzyli tego SUVa z myślą o najwyższym stopniu bezpieczeństwa pasażerów w warunkach rzeczywistych. Ich celem od samego początku było osiągnięcie 5-cio gwiazdkowej oceny zarówno w klasyfikacji Euro NCAP jak i w testach amerykańskiej agencji NHTSA. Oba te wyniki są dowodem ogromnych postępów, jakie poczyniliśmy w konstrukcji pojazdów kategorii SUV.”

„Dzięki licznym zaletom konstrukcyjnym, pięcio- lub siedmiomiejscowej aranżacji wnętrza oraz 5-gwiazdkowej klasyfikacji bezpieczeństwa nowe Sorento będzie teraz jeszcze bardziej atrakcyjne dla potencjalnych klientów.” – podsumował swą wypowiedź Benny Oeyen.

Wszystkie modele Kia Sorento 2010 oferowane w Europie Zachodniej wyposażone będą seryjnie w program elektronicznej stabilizacji toru jazdy (ESP), obejmujący system kontroli trakcji w całym zakresie prędkości (TCS) oraz system wspomagania hamowania awaryjnego (BAS). Gdy kolizji nie da się jednak uniknąć – pasażerów nowego Kia Sorento chronić będzie szereg standardowych elementów bezpieczeństwa biernego, m.in. całkiem nowa, samonośna stalowa konstrukcja nadwozia typu ‘monocoque’, wzmocniona w miejscach kluczowych elementami ze stali o dużej wytrzymałości na rozciąganie. Pozwoli ona skutecznie chronić jadących nie tylko w razie kolizji czołowej, bocznej lub tylnej – lecz także w razie wywrócenia się pojazdu.
Wszystkie modele Sorento 2010 oferowane w Europie posiadać będą w wyposażeniu standardowym dwie czołowe poduszki powietrzne, boczne poduszki fotelowe oraz pełnowymiarowe poduszki kurtynowe (dla trzech rzędów siedzeń), przednie pasy bezpieczeństwa z regulacją wysokości punktów kotwiczenia oraz ogranicznikami i zwalniaczami napięcia – a także 3-punktowe pasy na siedzeniach środkowego i tylnego rzędu. Opcjonalnie dostępne będą aktywne zagłówki foteli przednich – przeciwdziałające ewentualnym uszkodzeniom kręgosłupa szyjnego.

Sorento 2010 wprowadzone zostaje do sprzedaży po siedmiu latach od udanego debiutu swojego poprzednika. Druga generacja tego popularnego SUVa jest oczywiście bardziej zaawansowana techniczne od swojego poprzednika. Otrzymała także nowoczesną sylwetkę karoserii, jeszcze bardziej komfortowe wnętrze oraz nowe, dynamiczne i ekologiczne silniki. Do polskich salonów nowe Sorento 2010 trafi jeszcze pod koniec tego roku.

Objaśnienia:

* Kia Sorento 2009
Pełne wyniki testów Euro NCAP są następujące:
Ochrona pasażerów dorosłych: 87 procent (31,184 punkty na 36,0 możliwych)
Ochrona dzieci: 84 procent (41,0 punktów na 49,0 możliwych)
Ochrona pieszych: 44 procent (15,9 punktów na 36,0 możliwych)
Wyposażenie bezpieczeństwa: 71 procent (5,0 punktów na 7,0 możliwych)

CZYTAJ DALEJ  Mitsubishi Outlander i Mitsubishi ASX


** EuroNCAP

Pięciogwiazdkowy wynik w poprzednim reżimie ocen Euro NCAP uzyskała w roku 2007 Kia
cee’d – pierwszy pojazd koreańskiej marki sklasyfikowany tak wysoko pod względem bezpieczeństwa. Począwszy od stycznia 2009 organizacja Euro NCAP zmieniła kryteria testowania, koncentrując się na czterech obszarach: ochrona pasażerów dorosłych, ochrona dzieci, ochrona pieszych oraz wyposażenie wspomagające bezpieczeństwo. Ich udział w wynikach oceny ogólnej, wyrażonej w liczbie przyznawanych gwiazdek wynosi odpowiednio – 50, 20, 20 i 10 procent. Należy podkreślić, iż wyniki ocen według ‘starego’ oraz ‘nowego’ reżimu badań nie są ze sobą porównywalne.

 

źródło: Kia Motors

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *