Młodsza SKODA Fabia Combi: niezwykle praktyczna

Podczas tegorocznego salonu samochodowego w Paryżu obok Fabii hatchback swoją światową premierę będzie miała również odmiana kombi.
Fabia Combi to najpopularniejszy model w swoim segmencie. Trzecia generacja modelu ustanawia nowe standardy w kategorii ilości miejsca, funkcjonalności oraz użytkowania przyjaznego dla środowiska.
    
Wyróżnia się także nowym, emocjonalnym designem i nowoczesnymi technologiami, znanymi z wyższych klas pojazdów. ŠKODA Fabia Combi będzie dostępna w Europie od stycznia 2015 roku, zaledwie kilka tygodni od debiutu wersji hatchback.

„Nowa ŠKODA Fabia Combi jest idealnym połączeniem dużej przestrzeni, wysokiej funkcjonalności i emocjonującej stylistyki. W dodatku punktuje nowoczesną technologią” – mówi Prezes Zarządu ŠKODY, prof. dr h.c. Winfried Vahland.

„To samochód stworzony według najlepszych wartości marki z najprzestronniejszym wnętrzem w segmencie małych kombi. Ponadto spełnia rosnące wymagania odnośnie systemów łączności i personalizacji” – dodaje Vahland.        
      
Fabia Combi od 2000 roku jest integralną częścią gamy modelowej ŠKODY. Do końca sierpnia 2014 roku czeska marka dostarczyła do Klientów ponad 1,1 mln egzemplarzy tego modelu. Z pomocą nowej generacji niewielkiego kombi, ŠKODA zamierza kontynuować sukces rynkowy. Od chwili debiutu auto zaskakuje dużą ilością miejsca w środku przy niewielkich wymiarach zewnętrznych, wieloma praktycznymi rozwiązaniami, niskim zużyciem paliwa, a także świetnym współczynnikiem ceny do jakości. Taka kombinacja może oznaczać tylko jedno – pozycję lidera w segmencie małych kombi.
    
Nowa ŠKODA Fabia powstała z pomocą rozwiązań MQB, jest o 10 mm dłuższa, o 90 mm szersza i o 31 mm niższa od poprzednika. Oferuje komfortową ilość miejsca dla pięciu osób oraz bagażnik o pojemności aż 530 litrów. Po złożeniu oparć tylnych siedzeń przestrzeń ładunkowa wzrasta do 1 395 litrów.

Dodatkowymi atutami auta są regularne kształty bagażnika i niski próg, wynoszący 611 mm, ułatwiający załadunek.

Nie zabrakło też typowych dla ŠKODY przemyślanych rozwiązań. Nowa Fabia Combi może otrzymać na życzenie regulowaną podwójną podłogę bagażnika. Jest to dodatkowa płyta podłogi, która dzieli komorę bagażnika na dwa poziomy, umożliwiając lepsze wykorzystanie przestrzeni.

CZYTAJ DALEJ  Nowe BMW serii 3 Touring

Nowy model to również nowoczesne technologie, znane z aut wyższych klas. Trzecia generacja ŠKODY Fabia, w tym wersja kombi, może zostać wyposażona w układy zapewniające najwyższe bezpieczeństwo bierne, jak i czynne, na czele z systemem miejskiego hamowania awaryjnego.     

ŠKODA Fabia III zapewnia również znacznie większy komfort podróżowania. Na pokładzie może znaleźć się kompletnie nowe urządzenia multimedialno-informacyjne. Jako pierwszy model marki, nowa Fabia jest wyposażona w funkcje MirrorLink™ i SmartGate, umożliwiające połączenie ze smartfonem. Auto może mieć także panoramiczne okno dachowe czy system bezkluczykowy KESSY, a to tylko niewielka część dostępnego wyposażenia modelu.
    
Samochód cechuje się bardziej komfortowo zestrojonym zawieszeniem przy zachowaniu optymalnej stabilności jazdy. Większy jest zarówno rozstaw przednich i tylnych kół, jak i rozstaw osi. Seryjnie Fabia po raz pierwszy otrzymała rozszerzoną funkcję elektronicznej blokady mechanizmu różnicowego XDS+.

Ponadto nowa generacja czeskiego kombi jest znacznie oszczędniejsza niż do tej pory, nawet o 17% w porównaniu z ustępującym modelem. To zasługa nowoczesnych silników benzynowych i wysokoprężnych, poprawy aerodynamiki pojazdu oraz redukcji jego masy – w zależności od wersji pojazd może być nawet o 55 kg lżejszy od poprzednika. ŠKODA Fabia GreenLine, dostępna od 2015 roku, będzie zużywać zaledwie 3,1 l paliwa na 100 km. Wszystkie jednostki napędowe spełniają normę emisji spalin Euro 6, są wyposażone w system Start-Stop i układ odzysku energii pochodzącej z hamowania. Moc silników benzynowych wynosi od 75 do 110 KM, a diesli od 75 do 105 KM. Mogą one współpracować z ręczną lub automatyczną skrzynią biegów.

 

źródło: Skoda

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *