odnoszącej nieprzerwanie sukcesy rodziny BMW X ze sportową elegancją klasycznego samochodu coupe. Modelem X4 BMW wprowadza teraz swoją jedyną w swoim rodzaju koncepcję Coupe Sportowo-Aktywnego. Ten sportowy charakter podkreślać będzie szeroka paleta najnowocześniejszych, wysokowydajnych silników, napęd na cztery koła xDrive oraz ekskluzywne seryjne wyposażenie, jak np. zmienny sportowy układ kierowniczy, Performance Control, 18-calowe koła aluminiowe, sportowa kierownica obita skórą, wyposażona w łopatki do zmiany biegów, ksenonowe lampy główne i diodowe lampy przeciwmgłowe.
Ekstrawertyczny, dynamiczny wygląd. Nowe BMW X4 bazuje technicznie na BMW X3, ale cechuje się własnym, sportowym charakterem i jeszcze wyższą – wyraźnie! – dynamiką. Widoczne to jest już w przednim pasie auta: wysunięte szeroko na boki, wielkie wloty powietrza i charakterystyczne linie w przednim zderzaku sprawiają, że BMW X4 ze swymi typowymi dla BMW, podwójnymi lampami głównymi (na życzenie diodowymi LED) i diodowymi lampami przeciwmgłowymi już na pierwszy rzut oka wygląda na dominatora dróg. Linia dachu osiąga najwyższy punkt nad głową kierowcy, a potem subtelnie opada aż po krawędź klapy bagażnika – co podkreśla nowę form typową dla nadwozi coupe. Typowa dla BMW boczna linia jest w X4 po raz pierwszy dwudzielna. Jej jedna część wspina się stromo od przednich nadkoli po tylne klamki, podczas gdy druga podkreśla muskularne kształty tylnych błotników. Także tylny pas z lampami zespolonymi o kształtach litery L, zasilanymi diodami LED, o ekskluzywnym designie X4 i dyfuzorowe wykończenie zderzaka sprawiają, że nawet stojąc, nowe BMW X4 robi wrażenie swą dynamiką. W porównaniu z BMW X3 siedziska przednie są tu umieszczone niżej o 20 mm, a tylna kanapa swą formą sugeruje dwuosobowy charakter. Razem sprawia to, że równie znakomite jakościowo i ekskluzywne wnętrze podkreśla styl coupe w nowym BMW X4. Zarazem jednak X4 zapewnia obfitość miejsca dla nawet pięciu osób, a dzięki seryjnie dzielonemu w proporcji 40:20:40 oparciu kanapy, także wysoką funkcjonalność.
Maksimum mocy przy maksymalnej kulturze pracy. Do pełnego temperamentu charakteru nowego BMW X4 doskonale pasują silniki, które można do niego wybrać: 3 benzynowe i 3 turbodiesle, wszystkie z rodziny BMW EfficientDynamics. Można wybierać wśród mocy od 135 kW/184 KM do 230 kW/313 KM – a wszystkie spełniają normę emisji spalin EU6.
W tych ultranowoczesnych silnikach technologia BMW TwinPower Turbo jest gwarancją znakomitych osiągów przy najniższym możliwym zużyciu paliwa. I tak najmocniejszy silnik benzynowy w modelu X4 xDrive35i, 6-cylindrowa jednostka o pojemności 3,0 l, rozwija moc 225 kW306 KM i 400 Nm momentu obrotowego, a zużywa przy tym (miasto/trasa/średnia) 10,7/6,9/8,3 l/100 km i emituje średnio 193 g/km CO2. Model ten potrzebuje na rozpędzenie się do 100 km/h 5,5 s.
Potęga i oszczędność oraz niska emisja to także cechy modelu X4 xDrive35d. Rozwijając moc 230 kW/313 KM i moment obrotowy 630 Nm, zużywa on 6,7/5,5/6,0 l/100 km i emituje średnio 157 g/km. Ten 6-cylindrowy silnik R6 rozpędza auto do 100 km/h w 5,2 s. Najlepsze wyniki pod względem spalania i emisji uzyskuje jednak nowa generacja dwulitrowych turbodiesli. Np. w modelu X4 xDrive20d o mocy 140 kW/190 KM i momencie 400 Nm z automatyczną 8-stopniową skrzynią biegów Steptronic zużywa on 5,8-5,7/5,1-5,0/5,4-5,2 l/100 km i emituje 141-138 g/km.
BMW EfficientDynamics: radość z jazdy z niskim zużyciem paliwa. Za najniższe możliwe wartości zużycia paliwa i emisji także w nowym BMW X4 odpowiada również jedyny w swoim rodzaju pakiet technologiczny BMW EfficientDynamics. Obejmuje on m.in. funkcję Auto Start Stop i żeglowania (wybiegu z odłączeniem silnika, tylko przy 8-stopniowej automatycznej skrzyni biegów Steptronic), odzysk energii hamowania, a także aktywację agregatów pomocniczych (pompy etc.) tylko wówczas, gdy są potrzebne. Wszystko to gwarantuje maksymalizację ekologiczności przy największej radości z jazdy.
BMW ConnectedDrive: usługi, Apps i wsparcie kierowcy. W nowym BMW X4 widać, jak konsekwentnie BMW rozwija wizję inteligentnego połączenia kierowcy i samochodu ze światem zewnętrznym. Do najważniejszych nowości w systemie ConnectedDrive zastosowanym w nowym BMW X4 należą np. sterownik iDrive zintegrowany z gładzikiem (touch pad na wierzchu pokrętła), co pozwala wprowadzać w najłatwiejszy sposób litery i cyfry za pomocą palca, asystent parkowania, pełnokolorowy wyświetlacz przezierny Head-Up Display, nieoślepiający system głównych lamp dalekosiężnych oraz Driver Assistent Plus, obejmujący m.in. ostrzeżenie o niezamierzonym opuszczeniu pasa, aktywny regulator prędkości z funkcją Stop&Go oraz ochroną pieszych.
Ponadto system ConnectedDrive zapewnia dopływ informacji drogowych w czasie rzeczywistym (RTTI), usługę Consierge oraz inteligentne wzywanie pomocy. A dzięki funkcji Apps można pozostawać w stałym kontakcie z takimi serwisami sieciowymi, jak Facebook, Twitter, AUPEO! czy platformy muzyczne Napster lub Deezer.
źródło: BMW Group
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.