podczas Salonu Motoryzacyjnego w Genewie, jest prawdziwym samochodem sportowym. Model ten był tworzony na Nürburgring Nordschleife, najtrudniejszym torze wyścigowym świata. Jest on napędzany 2-litrowym silnikiem turbo o mocy ponad 300 KM i wyposażony we wszystkie kluczowe, najnowocześniejsze komponenty z wersji wyścigowej Opla Astry OPC Cup. Model Astra OPC EXTREME został opracowany bezpośrednio na podstawie wersji Cup i przeniósł wyścigowe technologie na drogi publiczne. Jeśli reakcja klientów będzie tak pozytywna, jak się tego spodziewamy, Opel planuje uruchomienie produkcji limitowanej serii EXTREME, dopuszczonej do jazdy po drogach publicznych.
Spod karbonowej maski modelu EXTREME będzie uwalnianych ponad 300 KM. Jego 2-litrowy silnik benzynowy turbo, z bezpośrednim wtryskiem i ze zmiennymi fazami rozrządu, jest zdecydowanie najmocniejszym 4-cylindrowym silnikiem Opla, jaki kiedykolwiek produkowano. W pełni aluminiowy silnik jest dopasowany do wąskiej 6-stopniowej manualnej skrzyni biegów przenoszącej moc poprzez mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Ten sprawdzony na wyścigach silnik będzie miał łatwe życie z OPC EXTREME, gdyż ten supersportowy model jest o 100 kg lżejszy od konwencjonalnej Astry OPC, dzięki wysokiej jakości komponentom z włókna węglowego.
W wersji EXTREME zastosowano bowiem szeroko wykorzystywane w wyścigach Formuły 1 komponenty węglowe, które zmniejszają ciężar pojazdu. Ten bardzo wytrzymały, ultralekki materiał został zastosowany do wykonania aerodynamicznego tylnego błotnika, dyfuzora, przedniego spojlera, maski, usztywnienia zawieszenia, pokrywy silnika, całych kół, tylnej wentylacji wnęki na koło w nadwoziu oraz całego dachu. Karbonowe koła są o 20 kg lżejsze niż ich aluminiowe odpowiedniki. Redukuje to ciężar w decydującym obszarze, gdyż znacznie zmniejsza się masa nieresorowana — to ogromne ułatwienie dla inżynierów i dużo radości z jazdy. Produkowany w naszej fabryce dach z włókna węglowego jest lekki jak piórko. Waży tylko 2,6 kg (dla porównania stalowy dach waży 9,3 kg), co znacznie obniża środek ciężkości Astry EXTREME. Zastosowano zderzaki wykonane z aluminium, ważące tylko 800 g każdy zamiast stalowych, których waga wynosi 2,2 kg.
Zmniejszenie ciężaru w newralgicznych obszarach znakomicie poprawia zwrotność, ogólną łatwość prowadzenia i oczywiście współczynnik mocy do ciężaru. W wyniku tego dopuszczony do jazdy po drogach publicznych model EXTREME pokonuje zakręty płynnie i szybko jak jego wyścigowy „brat” na torze Nürburgring Endurance Championship (VLN). Opel wyposażył model EXTREME w niezwykle silne hamulce — 6-tłokowy układ hamulcowy Brembo z przednimi tarczami hamulcowymi o średnicy 370 mm. Wyjątkowo wydajne 19-calowe opony 245/35, specjalnie opracowane dla modelu EXTREME, również odgrywają kluczową rolę i zapewniają prawie tak dobrą przyczepność, jak w samochodzie wyścigowym. Ponadto podwozie (sprężyna/amortyzator) jest także regulowane jak w prawdziwych samochodach wyścigowych.
Również w projekcie nadwozia modelu EXTREME zastosowano wyjątkowo wydajne rozwiązania: usunięto tylne siedzenia i wstawiono klatkę bezpieczeństwa. Kierowca i pasażer mają zagwarantowane doskonałe pozycje w specjalnie zaprojektowanych fotelach kubełkowych Recaro oraz zapewnione 6-punktowe pasy bezpieczeństwa Schroth. W Astrze OPC EXTREME załoga nie tylko siedzi w samochodzie, ale jest w pełni zintegrowana z pojazdem. Kierowca ma również przyjemność trzymania doskonałej, wzmocnionej włóknem węglowym, zamszowej kierownicy, ozdobionej drobnymi żółtymi szwami. Kolorystyka wnętrza Astry OPC EXTREME jest zgodna z podstawowym wzorem Opel Motorsport, co potwierdza — na przykład — ekskluzywny projekt logo oraz barwa lakieru na progach bocznych i przednim spojlerze.
Wracając do lakieru, kształt nadwozia Astry GTC — modelu bazowego dla OPC EXTREME — doskonale odzwierciedla koncepcje stylistyczne Opla. Jego płynne, rzeźbione kształty i precyzyjne akcenty łączą się w idealnych proporcjach. Wielowarstwowy lakier Astry OPC EXTREME można połączyć z nowoczesnymi okleinami, aby zapewnić efekt trójwymiarowości, co jeszcze bardziej podkreśla elegancję krawędzi, formę i atletyczne proporcje.
„Nowa Astra OPC EXTREME to wyjątkowa radość z jazdy! Wrażenie jest po prostu wspaniałe, a entuzjaści jazdy docenią również jej wygląd, który przykuwa spojrzenia i nie jest to przesadny zachwyt. Wnętrze jest znakomite i typowe dla Opla — ekscytujące, precyzyjne, potwierdzające niemiecką jakość. EXTREME jest nowym modelem z najwyższej półki naszej rodziny Astry, ze wszystkimi atrybutami samochodu sportowego” — mówi dyrektor generalny Opla, dr Karl-Thomas Neumann.
źródło: General Motors
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.