Marka Volkswagen Samochody Osobowe przekazała klientom w okresie od początku stycznia do końca października bieżącego roku 4,88 mln pojazdów (I-X 2012: 4,72 mln; +3,4 procent). W miesiącu październiku sprzedaż wyniosła 551.400 sztuk (październik 2012: 501.400; +2,0 procent). Marka zanotowała dobre wyniki również w Polsce, gdzie w ciągu pierwszych dziesięciu miesięcy tego roku zarejestrowano 21.602 nowe Volkswageny (I-X 2012: 18.864; +14,51%).
„Mimo częściowo utrzymującej się trudnej sytuacji gospodarczej, sprzedaż osobowych Volkswagenów osiągnęła zadowalające wyniki. Wzrost odnotowany został po raz kolejny w regionie Azji i Pacyfiku, w tym szczególnie na naszym największym pojedynczym rynku – w Chinach” – powiedział Christian Klingler, Członek Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu koncernu Volkswagen i marki Volkswagen Samochody Osobowe.
W Europie sytuacja nadal jest trudna, do końca października nabywców znalazło 1,37 mln osobowych Volkswagenów (styczeń-październik 2012: 1,44 mln; -5,3 procent). W regionie Europy Zachodniej (bez Niemiec) sprzedanych zostało w tym okresie 682.200 samochodów (2012: 719.100; -5,1 procent). Na rynku niemieckim od stycznia do października sprzedaż spadła o 7,4 procent w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego i wyniosła 464.100 aut (2012: 501.300). W Europie Środkowej i Wschodniej marka Volkswagen Samochody Osobowe przekazała klientom w pierwszych dziecięciu miesiącach roku 220.500 pojazdów (2012: 223.100; -1,2 procent). Z tego 129.900 sztuk (2012: 137.200; -5,4 procent) przypadło na Rosję.
Na tle Europy bardzo dobrze wypada Polska. W naszym kraju, od stycznia do października 2013 roku zarejestrowano 21.602 samochody (I-X 2012: 18.864; +14,51%). Wzrósł także udział w rynku do 9,07 procent (I-X 2012: 8,32%).
W regionie Ameryki Północnej sprzedaż wzrosła o 0,9 procent do 513.100 samochodów (styczeń – październik 2012: 508.500). Z tego 343.000 aut znalazło nowych właścicieli w USA (styczeń – październik 2012: 357.400; -4,0 procent). W regionie Ameryki Południowej sprzedanych zostało od stycznia do października 602.500 osobowych Volkswagenów (2012: 699.700), co oznacza spadek o 13,9 procent. Na największy rynek tego regionu, Brazylię, przypadło z tego 454.000 sztuk (2012: 546.500; -16,9 procent).
Pozytywna tendencja utrzymuje się nadal w regionie Azji i Pacyfiku. Volkswagen przekazał klientom z tego regionu 2,20 mln samochodów (2012: 1,89 mln), czyli o 16,2 procent więcej, niż w pierwszych dziesięciu miesiącach ubiegłego roku. W Chinach (z Hongkongiem) sprzedanych zostało 2,02 mln aut (2012: 1,71 mln; +17,9 procent). Natomiast w Indiach sprzedaż spadła do 51.000 sztuk (2012: 57.400; -11,0 procent).
źródło: Volkswagen
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.