Festiwal Włoskiej Motoryzacji Forza Italia 2013

na Torze Poznań przez klub Forza Italia, Fiat Auto Poland i firmę Pol-Car – dealera marek Grupy Fiat-Chrysler.

230 włoskich maszyn, wykłady, konkursy wiedzy, a przede wszystkim jazda po torze wyścigowym – to wszystko czekało na uczestników zlotu ForzaItalia.pl, który odbył się 31 sierpnia na największym torze wyścigowym w Polsce. „Na sam zlot zarejestrowało się około 150 załóg. Przybyło też sporo gości. Szacujemy, że na obiekcie pojawiło się ponad 230 włoskich samochodów i motocykli – powiedział Komandor Zlotu Jakub Strzemżalski. – Licznie stawiły się markowe kluby, z czego bardzo się cieszymy. Widać, że w szeregach miłośników różnych modeli nastąpiła duża mobilizacja, aby ciekawie zaprezentować się na naszym festiwalu” – dodał organizator.

Na uczestników Festiwalu Włoskiej Motoryzacji Forza Italia czekało wiele atrakcji. Wykład o najciekawszych prototypach włoskich vanów wygłosił Jakub Ziółkowski, o tajnym prototypie Ferrari F90 opowiedział Mateusz Żuchowski, a Maciej Godula z Klubu Fiat Multipla przedstawił historie „Latających FIAT-ów, czyli włoskich konstrukcji lotniczych z lat 40.” oraz „Historie Polaków we włoskich maszynach”.

Zlotowicze mogli nie tylko pogłębiać swoją wiedzę na wykładach, ale również sprawdzić ją w konkursach. Kilkadziesiąt załóg zmagało się z niełatwymi testami, w których odpowiadali na pytania dotyczące włoskiej motoryzacji, sportów motorowych, a także regionu Toskanii i całej Italii. Nie zapomniano również o dzieciach, które chętnie uczestniczyły w konkursie rysunkowym przygotowanym przez Klub Fiata Multipla. Dużym zainteresowaniem cieszyła się też wystawa włoskich zdjęć Marty Król oraz rysunków samochodów wykonanych przez Piotra Włodarczyka.

Prawdziwą ucztę dla oczu stanowiły zgromadzone na torze pojazdy. Szczególną uwagę przykuwały starsze i młodsze klasyki, a wśród nich niezwykle rzadko spotykana Alfa Romeo SZ, Alfa Romeo Spider Touring z 1961 roku, kilka zabytkowych Fiatów 500 i 600, wspaniałe Fiaty Multipla z przełomu lat 50. i 60., liczne Alfy Romeo Spider oraz Giulia (w tym w wersji coupe zaprojektowanej przez studio Bertone), a także legendy rajdowych tras, czyli Lancie Delta Integrale. Samochody te można było podziwiać nie tylko statycznie, ale również podczas przejazdów pokazowych po pętli Toru Poznań. Wrażenie robiły też najnowsze modele z grupy Fiat – Alfa Romeo Giulietta oraz MiTo, Abarth 500 i Punto, nowe Lancie Delta i Thema, a rekordową popularnością  cieszyło się Maserati GranTurismo S.

Największe atrakcje związane były jednak z samą lokalizacją imprezy, czyli torem wyścigowym, na którym uczestnicy zlotu spotkali się po raz pierwszy. 43 załogi wzięły udział w szkoleniu – poznaniu technik  jazdy wyścigowej przeprowadzonym przez doświadczonych instruktorów z Automobilklubu Wielkopolskiego. Trzy godziny cierpliwego szlifowania umiejętności na poszczególnych sekcjach toru zostały nagrodzone trzema sesjami przejazdów z pełnym wykorzystaniem możliwości samochodów i kierowców po pętli toru. Najwytrwalsi „pełnym ogniem” pokonali blisko 100 km. Ci, którzy nie zdecydowali się na uczestnictwo w szkoleniu, mogli “poczuć smak” jazdy sportowej siedząc na prawych fotelach wyścigowego Fiata Panda 100HP należącego do Macieja Garsteckiego czy pucharowej Alfy Romeo 156 Łukasza Kawęckiego. „Taxi-drive’y” cieszyły się ogromnym zainteresowaniem uczestników.

Wybrano także “Pojazdy Zlotu” – organizatorzy uhonorowali przepięknie odrestaurowanego Fiata Multipla z 1963 roku, należącego do Zbigniewa Olechnowskiego, zaś uczestnicy we własnym głosowaniu przyznali ten tytuł Alfie Romeo SZ z kolekcji Piotra Nagórskiego. Nagrody otrzymały także najaktywniejsze stowarzyszenia – klubem zlotu został Klub Fiata Multipla, a wyróżnienia otrzymały Lancia Klub Polska, Klub Alfa Romeo Pomorze oraz Squadra Corse Alfa Romeo Bydgoszcz.

Posumowaniem zlotu była widowiskowa parada wszystkich uczestników. Nigdy wcześniej Tor Poznań nie gościł naraz tylu włoskich samochodów. Przeszło 140 pojazdów jednocześnie wjechało na tor, zdobywając nieoficjalny tytuł największej parady włoskich pojazdów w Polsce.

Partnerem zlotu byli Fiat Auto Poland i firma POL-CAR, dealer marek Grupy Fiat-Chrysler.

CZYTAJ DALEJ  Zmiana opon będzie obowiązkowa?

 

źródło: Fiat

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *