Sprzedaż Audi w lipcu wzrosła o 9,8 procent

o 9,8 procent więcej niż w porównywalnym okresie ubiegłego roku. Znaczny udział w tym wzroście miała zwłaszcza sprzedaż SUV-ów. Znacząco wzrósł popyt na samochody z czterema ringami w Chinach, o 27 procent. Łącznie, w ciągu siedmiu miesięcy bieżącego roku, Audi na całym świecie sprzedało ok. 911 800 aut i zwiększyło w ten sposób sprzedaż o 6,9 procent.

„Po dobrym pierwszym półroczu oczekujemy, że już w tym roku, czyli dwa lata wcześniej niż zakładaliśmy, osiągniemy nasz strategiczny cel – liczbę 1,5 mln sprzedanych egzemplarzy“ mówi Luca de Meo, szef sprzedaży Audi AG. „Potwierdzają to też lipcowe wyniki sprzedaży. Po raz kolejny poszły w górę, przede wszystkim dzięki dużemu popytowi na nowe modele rodziny A3 oraz SUV-y Q3 i Q5.“

Po świetnym lutowym debiucie wariantu Sportback, w okresie od stycznia do lipca wprowadzono na rynek 113 600 egzemplarzy tej wersji modelu A3 (+9 %). Sprzedaż kompaktowego SUV-a Q3 wzrosła w tym czasie o 61,9 procent, a w przypadku Audi Q5, o 17,1 procent. Sprzedano o ok. 50 900 sztuk więcej obu tych modeli niż przed rokiem.

Zwłaszcza w Chinach popyt na SUV-y spowodował ogromny ruch w salonach sprzedaży i miał znaczny udział w łącznej sprzedaży wszystkich modeli Audi przekazanych w lipcu klientom w tym kraju. Wskaźnik wzrostu sprzedaży w Państwie Środka wspiął się do wartości 27 procent (41 766 sprzedanych aut). Wzrosła nie tylko sprzedaż SUV-ów Q3 i Q5, ale również dwóch pozostałych modeli wytwarzanych w Chinach: Audi A4 L – o 20,9 procent i A6 L  – o 21,5 procent. Łączna sprzedaż Audi w Chinach, w ciągu pierwszych siedmiu miesięcy tego roku, była lepsza niż w porównywalnym okresie roku ubiegłego o 19 procent i wyniosła 269 905 egzemplarzy.

Solidny, dwucyfrowy wzrost, Audi notuje nadal w całym Regionie Azji Południowo-Wschodniej. O 19,1 procent od stycznia do lipca. Wyraźny wzrost sprzedaży nastąpił w tym okresie Japonii (plus 18,9 %) czy w Korei Południowej (plus 30,4 %).

O dwucyfrową wartość – 13,7 procent – wzrosła też sprzedaż w Ameryce Północnej. Najbardziej w USA. W tym okresie Audi of America sprzedało 87 341 samochodów, co oznacza wzrost o 13,6 procent. W samym tylko lipcu, 13 064 amerykańskich klientów odebrało kluczyki do swojego Audi. Sprzedaż w tym miesiącu zwiększyła się więc o 11,6 procent. W największym stopniu był to efekt ogromnego popytu na SUV-a Q5. Duży skok zanotowano też w przypadku modeli luksusowych. Ich sprzedaż wzrosła aż o 26 procent. Segment ten wzmocnią w przyszłych miesiącach warianty modeli A6 i A7 z silnikiem diesla, które właśnie weszły na amerykański rynek. Audi A8 TDI jest dostępny w sprzedaży w USA już od kwietnia.

W Europie, Audi zamknęło miniony miesiąc prawie na takim samym poziomie jak przed rokiem (-0,2 %). Biorąc pod uwagę cały rok, sprzedaż Audi, które dostarczyło klientom ok. 443 350 pojazdów, co oznacza spadek sprzedaży o 2,2 procent, jest niewiele niższa niż przed rokiem. Oznacza to, że sytuacja czterech ringów na rynku europejskim jest stabilniejsza niż sytuacja całego rynku. W Niemczech, sprzedaż w ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2013 roku nieznacznie spadła – o 4,8 procent – i wyniosła 150 249 sztuk. W lipcu nadal zauważalna była trudna sytuacja w krajach mocno dotkniętych przez kryzys takich jak Francja (-6,1 %), Włochy (-3,6% ) i Hiszpania (-1,6 %). Natomiast sprzedaż Audi w minionym miesiącu nadal wzrastała w Polsce ( +0,9 % zarejestrowanych samochodów), w Rosji (o 7,1%) i Wielkiej Brytanii. Popyt na samochody marki Audi wzrósł na Wyspach o 18,9 procent. Sprzedano tu 10 550 aut z Ingolstadt. Do wzrostu przyczyniły się zwłaszcza modele luksusowe, których sprzedaż zwiększyła się o 32 procent.

źródło: Audi

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *