Marka Volkswagen Samochody Osobowe

Marka Volkswagen Samochody Osobowe w pierwszej połowie roku przekazała klientom na świecie 2,91 mln pojazdów (styczeń – czerwiec 2012: 2,79; +4,4 procent). W czerwcu sprzedaż wyniosła 501.000 aut (czerwiec 2012: 498.600; +0,5 procent). W Polsce w pierwszym półroczu zarejestrowano 13.631 osobowych Volkswagenów, było to o 19,19% więcej niż w analogicznym okresie 2012 roku.

„Marka Volkswagen Samochody Osobowe dzięki swojej szerokiej palecie modeli rozwijała się w pierwszym półroczu bardzo stabilnie. Szczególnym zainteresowaniem klientów cieszył się nowy Golf. Do dzisiaj dostarczyliśmy klientom znacznie powyżej 250.0000 nowych Golfów. Dodatkowym impulsem dla wzrostu sprzedaży będzie nowy Golf Variant. Jednak nie ulega wątpliwości, że również w drugiej połowie roku będziemy musieli stawić czoła wyzwaniom, jakie niesie ze sobą trudna sytuacja na rynkach światowych, szczególnie w Europie.” – powiedział we wtorek w Wolfsburgu Christian Klingler, Członek Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu koncernu Volkswagen i marki Volkswagen Samochody Osobowe.

W pierwszych sześciu miesiącach tego roku sytuacja na rynkach europejskich była bardzo trudna. Marka Volkswagen Samochody Osobowe sprzedała w pierwszym półroczu w całej Europie 843.600 samochodów (2012: 908.000; -7,1 procent). Na region Europy Zachodniej (bez Niemiec) przypadło z tego 427.800 aut (2012: 464.300; -7,9 procent). Tendencja spadkowa odnotowana została także w Niemczech, gdzie nowi klienci odebrali 283.400 osobowych Volkswagenów (2012: 309.700; -8,5 procent). W Europie Środkowej i Wschodniej na osobowego Volkswagena zdecydowało się do końca czerwca 132.400 osób (2012: 134.000; -1,2 procent). W Rosji marka sprzedała 77.300 samochodów (2012: 81.100; -4,7 procent).

Na tym tle świetnie wypada polski rynek. W naszym kraju od stycznia do końca czerwca zarejestrowano 13.631 osobowych Volkswagenów (I-VI 2012: 11.436; +19,19 procent). Udział w rynku wzrósł do 9,3 procent (I-VI 2012: 7,76%). W samym czerwcu ilość zarejestrowanych osobowych Volkswagenów także wzrosła w porównaniu z rokiem ubiegłym, wyniosła 2.393 szt. (VI 2012: 2.186; +9,47 procent).

W regionie Azji i Pacyfiku sprzedaż w pierwszych sześciu miesiącach 2013 roku wzrosła o 17,3 procent i wyniosła 1,28 mln sztuk (2012: 1,09 mln). W Chinach (z Hongkongiem) nabywców znalazło 1,17 mln aut (2012: 0,98; +19,9 procent). W Indiach sprzedaż spadła do 31.800 sztuk (2012: 36.400; -12,6 procent).

W regionie Ameryki Południowej Volkswagen Samochody Osobowe odnotował w pierwszym półroczu wzrost sprzedaży o 3,9 procent do 307.000 pojazdów (2012: 295.300). Z tego 206.800 sztuk (2012: 208.700; -0,9 procent) nowych modeli sprzedanych zostało w USA. W regionie Ameryki Południowej popyt między styczniem a końcem czerwca spadł o 7,5 procent do 361.600 sztuk (2012: 390.900). 272.100 samochodów znalazło nowych właścicieli w Brazylii (2012: 293.600; -7,3 procent).

CZYTAJ DALEJ  Kia pro cee’d GT - modele edycji limitowanej

 

źródło: Volkswagen

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *