„Inżynierowie Hyundaia poświęcili mnóstwo czasu na wypracowanie stylu, który spodoba się Europejczykom. Kilka lat temu Polacy kpili z aut „made in Korea”, dziś już nikt nie popełnia tego błędu. Znak czasów! Santa Fe to duży SUV z napędem na jedną lub obie osie, 7 miejscami i oszczędnym silnikiem (do wyboru 2 diesle). Fotel kierowcy regulowany w 12 kierunkach, podgrzewane fotele także w drugim rzędzie, reflektory LED, audio z 10 głośnikami i Bluetooth, kamera cofania i system wspomagający parkowanie. Tego w koreańskich autach dotąd nie było.” – tak jurorzy konkursu uzasadnili przyznanie nagrody modelowi Santa Fe.
W tym roku w jury prestiżowego konkursu Playboya zasiadło 11 ekspertów, którzy uważnie oceniali 75 zgłoszonych modeli samochodów. Pasjonaci motoryzacji, a zarazem profesjonaliści – dziennikarze i rajdowcy – w tym przewodniczący Włodzimierz Zientarski, Krzysztof Hołowczyc, Andrzej Koper, Rafał Jemielita i Andrzej Borowczyk, ocenili najciekawsze premiery samochodowe, wybrali samochód roku i przyznali wyróżnienia w 12 kategoriach. Swój werdykt, oficjalnie ogłosili 17 czerwca, podczas uroczystej gali.
„Bardzo nas cieszy przyznanie wyróżnienia w tej wyjątkowej kategorii. Pozycja Hyundaia na rynku europejskim stale się umacnia, a jeśli dzieje się to dzięki tak wyróżniającym i stylowym modelom jak nagrodzony Santa Fe, to tym większa jest nasza satysfakcja.” – powiedziała, odbierając wyróżnienie, Katarzyna Kaszubkiewicz odpowiedzialna za Public Relations w Hyundai Motor Poland.
Nowy Santa Fe trafił do salonów sprzedaży we wrześniu ubiegłego roku, oferując klientom jakość i parametry zarezerwowane dotychczas dla samochodów klasy Premium. Ulepszony silnik, zwiększona wydajność, odważny design i przestronność wnętrza, a także Program 5-letniej Potrójnej Gwarancji – to najsilniejsze z wielu atutów auta. Luksusowy Santa Fe został stworzony zgodnie z językiem projektowania marki Hyundai Fluidic Sculpture ale przyjął jednocześnie indywidualne cechy, określane jako Storm Edge – silny i dynamiczny wygląd, inspirowany kształtami natury podczas burzy. Klienci w Polsce mogą wybrać samochód z silnikiem Diesla o dwóch pojemnościach: 2.0 150KM z emisją CO2 159g/km oraz 2.2 197 KM, będącym najczystszą jednostką w swoim segmencie, dzięki emisji CO2 ograniczonej do 147g/km, w trzech bogatych opcjach wyposażeniowych, w wersjach 5 i 7 osobowej.
źródło: Hyundai
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.