Ceny tego modelu w Europie będą rozpoczynać się od 69,990 €.
Corvette Stingray zostanie wyposażona i zmodyfikowana z uwzględnieniem wymagań klientów z rynków europejskich. Standardem będzie pakiet Z51 Performance, który obejmuje:
- rozbudowany pakiet aero, który poprawia stabilność podczas jazdy z dużą prędkością
- elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu
- specjalne amortyzatory, sprężyny i stabilizatory
- specjalnie dobrane sportowe przełożenia skrzyni biegów
- systemem smarowania z suchą miską olejową, system chłodzenia mechanizmu różnicowego oraz przekładni
- większe koła i opony z przodu (19×8,5 cala) i z tyłu (20×10 cali)
- większe hamulce z przodu (345 mm) i z tyłu (338 mm)
W pakiecie Z51 Performance znajdzie się również system magnetycznej kontroli toru jazdy Magnetic Ride Control (opcjonalny w Stanach Zjednoczonych) dostosowany do europejskich warunków drogowych, a także układ Performance Traction Management i sportowy układ wydechowy.
„Chevrolet Corvette zawsze inspirował miliony entuzjastów motoryzacji na całym świecie, a model siódmej generacji nie jest wyjątkiem. Najnowsze osiągnięcia w zakresie designu, konstrukcji i technologii i umożliwiły stworzenie samochodu, który wyprzedza oczekiwania klientów i będzie wyznaczał trendy na kolejną dekadę”, powiedziała Susan Docherty, prezes i dyrektor zarządzająca, Chevrolet i Cadillac Europe. „Corvette Stingray może konkurować z rywalami pod względem osiągów, a równocześnie pozostaje modelem przystępnym cenowo. Stingray to więcej, niż tylko samochód – to deklaracja bezkompromisowych osiągów i typowych dla modelu Corvette emocji za kierownicą”.
Źródłem napędu jest silnik V8 LT1 o pojemności 6,2 l współpracujący z siedmiobiegową przekładnią manualną wyposażoną w technologię aktywnego dostosowywania obrotów. Chevrolet Corvette Stingray 2014 wyposażony w sportowy układ wydechowy* rozwija 460 KM (343 kW) mocy przy 6000 obr./min oraz 630 Nm (465 lb-ft) maksymalnego momentu obrotowego przy 4600 obr./min. Jest to więc najmocniejszy standardowy Chevrolet Corvette w historii, przyspieszający od 0 do 96 km/h w czasie poniżej czterech sekund. Charakteryzuje się również niższym zużyciem paliwa niż poprzednik
Chevrolet Corvette Stingray został ponadto wyposażony w najnowocześniejsze radio Chevrolet MyLink inspirowane wyglądem tableta z dwoma ośmiocalowymi ekranami (z opcją personalizacji wyświetlacza), wejście USB, wejście na karty SD, wejścia AUX oraz odsuwany centralny ekran, który kryje schowek na zewnętrzne urządzenia.
* wg SAE (amerykańskie Stowarzyszenie Inżynierów Motoryzacji)
źródło: General Motors
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.